fbpx

słownik pojęć marketingowych

Promocja i rozwój sklepu
internetowego

SEA (Search Engine Advertising) – definicja. Co to jest?

SEA (Search Engine Advertising) - co to jest, definicja

Strategia mająca na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. To system płatnych reklam, które umożliwiają danemu podmiotowi dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców i klientów. Tego typu strategię da się kontrolować za pomocą specjalnych narzędzi m.in. Google Ads. W zależności od wybranego abonamentu zleceniodawca może płacić za każdorazowe wyświetlenie reklamy, kliknięcie w nią albo sprecyzowane działanie jak zakup danego produktu.

Czemu służy Search Engine Advertising i jakie są jego zalety?

Odpowiednio zaplanowany marketing znacząco zwiększa ruch na stronie, a także pomaga zwiększyć widoczność danej witryny. Istotne w tym kontekście jest dotarcie do właściwych grup potencjalnych klientów. Z tego powodu dobra strategia powinna być targetowana, czyli dostosowana do preferencji każdego użytkownika. Jeśli zostanie ona dopasowana w odpowiedni sposób, pozwoli odzyskać z powrotem koszty włożone w płatną reklamę, na przykład poprzez zwiększenie ruchu na stronie.