Strategia mająca na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. To system płatnych reklam, które umożliwiają danemu podmiotowi dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców i klientów. Tego typu strategię da się kontrolować za pomocą specjalnych narzędzi m.in. Google Ads. W zależności od wybranego abonamentu zleceniodawca może płacić za każdorazowe wyświetlenie reklamy, kliknięcie w nią albo sprecyzowane działanie jak zakup danego produktu.
Czemu służy Search Engine Advertising i jakie są jego zalety?
Odpowiednio zaplanowany marketing znacząco zwiększa ruch na stronie, a także pomaga zwiększyć widoczność danej witryny. Istotne w tym kontekście jest dotarcie do właściwych grup potencjalnych klientów. Z tego powodu dobra strategia powinna być targetowana, czyli dostosowana do preferencji każdego użytkownika. Jeśli zostanie ona dopasowana w odpowiedni sposób, pozwoli odzyskać z powrotem koszty włożone w płatną reklamę, na przykład poprzez zwiększenie ruchu na stronie.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO