fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Powracający użytkownicy, czyli kto to?

Na czym polegają Powracający użytkownicy?

Definicja

Analiza ruchu na stronie internetowej ma ogromne znaczenie dla właścicieli witryn, ponieważ dostarcza wielu cennych informacji. Jedną z nich jest metryka powracających użytkownicy, czyli tych, którzy już kiedyś byli w danym sklepie internetowym.

2 ciekawostki o powracających użytkownikach

1. Powracający użytkownicy a Google Analytics

Powracający użytkownicy to jeden ze wskaźników Google Analytics, który pozwala na ocenę ruchu na stronie www. Mianem tym określa się tych użytkowników, którzy odwiedzili ponownie daną witrynę w ciągu ostatnich dwóch lat. Dzięki narzędziu Google Analytics zbierane są dane o użytkownikach, którzy odwiedzają stronę ponownie na tym samym urządzeniu lub w tej samej przeglądarce. Na kartach Google Analytics możliwe jest sprawdzenie liczby powracających użytkowników w wybranym przedziale czasowym. Co jest istotne, aby narzędzie to mogło uznać użytkownika za powracającego, nie tylko musi on w ciągu dwóch lat ponownie odwiedzić daną witrynę, ale też nie może wykasować plików cookie. Jeśli użytkownik to zrobił, będzie traktowany jako nie powracający, ale nowy.

2. Informacje uzyskane dzięki metryce powracający użytkownicy

Powracający użytkownicy są bardzo cennym źródłem kluczowych informacji. Przede wszystkim pozwalają na zidentyfikowanie najbardziej popularnych podstron na konkretnej witrynie internetowej oraz wartościowych treści, które przyciągają uwagę użytkowników. Te informacje można wykorzystać przede wszystkim do optymalizacji, a także personalizacji strategii marketingowej oraz content marketingu. Dzięki temu treści umieszczane na stronie będą dostosowane do potrzeb użytkowników, a także pozwolą na tworzenie nowych podstron z zawartością treścią w obrębie zainteresowań powracających użytkowników.