fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

PPS, czyli co to?

NA czymn polega PPS?

Definicja

PPS – Pay Per Sale to dosłownie tłumacząc płatność za sprzedaż. Jest to jeden z kilku modeli rozliczania reklamy internetowej, w którym reklamodawca ponosi koszt reklamy w zależności od zysków, jakie przyniesie sprzedaż.

3 ciekawostki o PPS

1. Najważniejsze założenia Pay Per Sale

W modelu PPS w większości przypadków prowizja, czyli koszt reklamy wypłacane są w zależności od tego, ile wyniosła sprzedaż pochodząca z reklamy. Prowizja w takich wypadkach jest wyrażana procentowo. Aby współpraca była opłacalna, sprzedaż musi być utrzymana na wysokim poziomie, minimum 10%.

Dodatkowo w PPS i proces sprzedaży zaangażowane są dwie strony. Jest to reklamodawca, który wypłaca prowizję oraz wydawca, czyli osoba lub platforma z szeroką grupą odbiorców, na której mogą być promowane produkty lub usługi.

2. Narzędzia do PPS

Wszelkie działania w ramach współpracy PPS można monitorować. Odpowiednie narzędzia i platformy pozwalają na zarządzanie programem partnerskim, a także śledzenie wyników. Przykładami takich narzędzi są:

  • Affise – do zarządzania kampanią reklamową,
  • Google Analytics – do śledzenia i analizowania działań reklamowych,
  • Canva – do tworzenia treści i materiałów reklamowych,
  • Google Ads – do zarządzania reklamami,
  • A/B Testing Tools – do optymalizacji konwersji,
  • Data Analytics Tools – do zarządzania danymi,
  • Social Media Management Tools – do zarządzania kontami w mediach społecznościowych.

To kilka popularnych narzędzi, które pozwalają zarządzać współpracą między reklamodawcą i wydawcą. Oczywiście rodzaj narzędzia powinien być uzależniony od indywidualnych potrzeb oraz specyfiki każdej kampanii reklamowej.

3. Przykłady reklam PPS

Formy reklam Pay Per Sale są bardzo odmienne i pozwalają na skuteczną promocję niemal w każdej branży. Przykładem tego rodzaju reklam są:

  • aplikacje mobilne z programami partnerskimi,
  • usługi subskrypcyjne,
  • platformy hostingowe,
  • sklepy internetowe z odzieżą.