fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Syndykacja treści, czyli co to?

Na czym polega Syndykacja treści?

Definicja

Syndykacja treści jest narzędziem marketingowym stosowanym w celu zwiększenia widoczności w sieci. Polega na ponownej publikacji treści na innych stronach internetowych. Może to być cały artykuł, ale także jakiś jego fragment. Ponowna publikacja musi odbyć się za zgodą autora treści oraz właściciela strony www, na której będzie udostępniana.

3 ciekawostki o syndykacji treści

1. Korzyści stosowania syndykacji

Powielanie treści za zgodą obu stron przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala na zwiększenie zasięgu. Dodatkowo działania te wpływają na:

  • poszerzenie grupy odbiorców,
  • zdobycie wartościowych linków zwrotnych,
  • wsparcie pozycjonowania,
  • skuteczną promocję marki,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • pełne wykorzystanie potencjału treści.

Warto też wspomnieć, że taka współpraca między autorem tekstu a właścicielem strony sprawia, że autor zyskuje większy rozgłos, a także zwiększa swoją popularność w sieci. Z kolei właściciel witryny może zyskać dodatkowe przychody z reklam.

2. Syndykacja treści a SEO

Niektórzy obawiają się stosowania syndykacji treści, ponieważ duplikacja treści jest negatywnie traktowana przez roboty wyszukiwarki Google. Jednak trzeba tutaj podkreślić, że roboty Google rozumieją zasadność stosowania syndykacji treści i odróżniają ją od działań spamerskich. Zostało to nawet oficjalnie potwierdzone przez Google, że syndykacja treści nie jest zaliczana do duplikacji treści i nie jest karana. Istotne jest jednak, aby umieszczać linki do źródła tekstu, a także stosować linki kanoniczne.

3. Sposoby syndykacji treści

Treści mogą być ponownie publikowane na dwa sposoby, poprzez serwisy bezpłatne oraz płatne, czyli takie, gdzie w zamian za zgodę na publikację treści, pobierana jest opłata. W takim przypadku pozycja i zasięg portali z reguły jest bardzo znacząca, co pozwala skutecznie zwiększać widoczność w sieci. Przykładem takich płatnych serwisów do syndykacji treści jest chociażby Interia. Natomiast wśród darmowych serwisów, które można wykorzystać do syndykacji treści są Twitter, YouTube, czy Facebook.