Marketing automation – co to jest, definicja

Automatyzacja działań marketingowych, czyli marketing automation to szereg nowoczesnych metod promocyjnych realizowanych poprzez innowacyjne technologie informatyczne.

Ze względu na brak konieczności ręcznej egzekucji elementów strategii e-marketingu mamy możliwość efektywniejszego wykorzystania zasobów ludzkich, a jednocześnie szybszego dotarcia do większej części naszej grupy docelowej.

Dostępne rozwiązania technologiczne pozwalają na skuteczne pozyskiwanie leadów oraz stałą analizę każdego etapu lejka sprzedażowego.

Wśród obszarów, gdzie wykorzystujemy marketing automation możemy wyróżnić:

  • social media – zautomatyzowane narzędzia umożliwiają lepsze dopasowanie reklam do konkretnych grup odbiorców,
  • aplikacje mobilne – programy mogą służyć jako wirtualna powierzchnia reklamowa. Istnieje również możliwość zawarcia w ich kodzie specjalnych rozwiązań pozwalających na śledzenie i targetowanie użytkowników,
  • e-mail marketing – dzięki automatyzacji możemy stworzyć efektywny mailing i optymalizować jego treść poprzez testy A/B czy automatyczną segmentację,
  • sieci RTB – stanowią przestrzeń, gdzie możemy emitować spersonalizowane reklamy oraz podejmować działania remarketingowe do konkretnych grup klientów,
  • analitykę – nowoczesne narzędzia analityczne w zautomatyzowany sposób pozwalają śledzić zachowania internautów, umożliwiając optymalizację każdego etapu ścieżki sprzedażowej.

Dużą zaletą marketing automation jest możliwość kierowania spersonalizowanych komunikatów zarówno do potencjalnych klientów, jak i osób, które już skorzystały z naszych produktów lub usług.

Lepsze dopasowanie przekazu pozwala na zwiększenie efektywności działań marketingowych, a zarazem obniżenie kosztów pozyskania nowego odbiorcy.

Dzięki ograniczeniu potrzeby ręcznej obsługi wysyłki mailingu czy podstawowej komunikacji z klientami nasi specjaliści mogą skupić się na głębokiej analizie oraz pracy kreatywnej.