Algorytm służący najlepszemu wyszukiwaniu frazy w Google. W odróżnieniu od innych, podobnych systemów, opiera się na działaniu sztucznej inteligencji. Można powiedzieć, że uczy się ona dopasowywać wyszukiwanie pod kątem jeszcze lepszych i trafniejszych rezultatów. System powstał w odpowiedzi na coraz bardziej wymagające zapytania wpisywane przez użytkowników i opiera się na wyszukiwaniu skojarzeń pasujących do danych słów, niekoniecznie zawierających słowa kluczowe. Oprócz tego algorytm na bieżąco analizuje zachowania użytkowników i na ich podstawie formułuje później ranking pozycji stron w wyszukiwarce.
Jakie typy stron premiuje Rankbrain?
Narzędzie służy nie tylko pracownikom Google czy internautom, lecz także specjalistom ds. SEO. Żeby strona była wyświetlana wyżej i sprawiała, że algorytm będzie je kojarzył, powinna ona przede wszystkim szybko się ładować. Oprócz tego powinna mieć zapewnione bezpieczne szyfrowanie oraz dobre działanie na urządzeniach mobilnych. Istotną rolę odgrywa również odpowiednie linkowanie, jednak należy uważać na podrzędnej jakości portale mogące być filtrowane przez algorytmy Google.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index