fbpx

słownik pojęć marketingowych

Rankbrain – co to jest, definicja

Rankbrain – definicja. Co to jest?

Rankbrain - co to jest, definicja

Algorytm służący najlepszemu wyszukiwaniu frazy w Google. W odróżnieniu od innych, podobnych systemów, opiera się na działaniu sztucznej inteligencji. Można powiedzieć, że uczy się ona dopasowywać wyszukiwanie pod kątem jeszcze lepszych i trafniejszych rezultatów. System powstał w odpowiedzi na coraz bardziej wymagające zapytania wpisywane przez użytkowników i opiera się na wyszukiwaniu skojarzeń pasujących do danych słów, niekoniecznie zawierających słowa kluczowe. Oprócz tego algorytm na bieżąco analizuje zachowania użytkowników i na ich podstawie formułuje później ranking pozycji stron w wyszukiwarce.

Jakie typy stron premiuje Rankbrain?

Narzędzie służy nie tylko pracownikom Google czy internautom, lecz także specjalistom ds. SEO. Żeby strona była wyświetlana wyżej i sprawiała, że algorytm będzie je kojarzył, powinna ona przede wszystkim szybko się ładować. Oprócz tego powinna mieć zapewnione bezpieczne szyfrowanie oraz dobre działanie na urządzeniach mobilnych. Istotną rolę odgrywa również odpowiednie linkowanie, jednak należy uważać na podrzędnej jakości portale mogące być filtrowane przez algorytmy Google.