fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Rozszerzenie promocji, czyli co to?

Na czym polega Rozszerzenie promocji?

Definicja

Rozszerzenie promocji to kolejne z rozszerzeń reklam, oferowane przez Google Ads. Jest wykorzystywane, aby poinformować klientów o obniżkach cen, które aktualnie mają miejsce. To rozszerzenie wyświetlane jest pod reklamą w sposób, który zwraca uwagę odbiorców.

3 ciekawostki o rozszerzeniu promocji

1. Najważniejsze cechy rozszerzenia promocji

Dzięki rozszerzeniu promocji można klientów poinformować o zmianach w cenach danego asortymentu bez konieczności tworzenia nowej reklamy, czy też edytowania już istniejącej. Dodatkowo tekst, który wyświetla się w ramach rozszerzenia, zwraca uwagę odbiorców. Ważne jest więc odpowiednie jego opracowanie, a także zadbanie o łatwy przekaz. Ponadto rozszerzenia promocji wyświetlają się pod reklamami w sieci wyszukiwania oraz na stronach, które uczestniczą w danej kampanii reklamowej.

2. Zalety stosowania rozszerzenia promocji

Rozszerzenie promocji to opcja, która przynosi wiele korzyści reklamodawcom. Przede wszystkim do największych zalet tego rozszerzenia zalicza się:

  • możliwość wybrania daty, godziny, czy dnia tygodnia, a nawet pory dnia, w której będzie ono działać,
  • możliwość precyzyjnego określenia wysokości zniżki lub kodu promocyjnego,
  • oszczędność czasu i brak konieczności tworzenia nowych reklam,
  •  większą atrakcyjność dla odbiorców.

To właśnie z tych powodów jest to chętnie wybierany rodzaj rozszerzeń reklamy o skutecznym działaniu.

3. Dodawanie rozszerzenia promocji

Aby dodać do kampanii reklamowej rozszerzenie promocji, należy zalogować się na konto Google Ads. W panelu należy wybrać opcję Rozszerzenia reklam i kliknąć w Rozszerzenie promocji. Następnie należy wybrać rodzaj okazji, z której udzielana jest promocja, jak przykładowo Walentynki. Można także pominąć ten krok. Kolejną czynnością jest wybór waluty, określenie konkretnej wartości lub procentu obniżki oraz wskazanie, jakiej usługi lub produktu promocja dotyczy.