Portale gromadzące teksty przede wszystkim o charakterze reklamowym, mające prowadzić do strony z konkretnym produktem lub usługą. Często stanowią zbiór hiperłączy do innych portali z niskiej jakości tekstami, mającymi za zadanie jedynie wpłynąć na popularność i pozycję danej witryny. Tego typu odnośniki są jednak karane przez algorytmy Google m.in. gorszą pozycją lub filtrowaniem. Potrafią zatem przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Ze względu na brzmienie słowa „presell” zwie się je preclami, choć w rzeczywistości termin oznacza dosłownie „strony przedsprzedażowe”.
Czy istnieją dobre presell pages i jak stworzyć treści na tego typu witrynę?
Nie każdy „precel” oznacza portal bez żadnego ładu z krążącymi po nim losowymi odnośnikami. Niektóre strony tego typu oferują wartościowe treści i zamieszczanie na nich linków jest punktowanie przez boty wyszukiwarek. Aby tekst okazał się dobry i nie został ukarany, powinien przestrzegać zasad White Hat SEO. Nie może być przesycony słowami kluczowymi, ale warto zadbać o ich odpowiednią ilość.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index