Portale gromadzące teksty przede wszystkim o charakterze reklamowym, mające prowadzić do strony z konkretnym produktem lub usługą. Często stanowią zbiór hiperłączy do innych portali z niskiej jakości tekstami, mającymi za zadanie jedynie wpłynąć na popularność i pozycję danej witryny. Tego typu odnośniki są jednak karane przez algorytmy Google m.in. gorszą pozycją lub filtrowaniem. Potrafią zatem przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Ze względu na brzmienie słowa „presell” zwie się je preclami, choć w rzeczywistości termin oznacza dosłownie „strony przedsprzedażowe”.

Czy istnieją dobre presell pages i jak stworzyć treści na tego typu witrynę?

Nie każdy „precel” oznacza portal bez żadnego ładu z krążącymi po nim losowymi odnośnikami. Niektóre strony tego typu oferują wartościowe treści i zamieszczanie na nich linków jest punktowanie przez boty wyszukiwarek. Aby tekst okazał się dobry i nie został ukarany, powinien przestrzegać zasad White Hat SEO. Nie może być przesycony słowami kluczowymi, ale warto zadbać o ich odpowiednią ilość.