fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strona kontaktowa, czyli co to?

Na czym polega Strona kontaktowa?

Definicja

Strona kontaktowa jest jedną z kluczowych podstron głównej domeny. Dostarcza informacji, w jaki sposób klient może skontaktować się z firmą oraz gdzie znajduje się główna siedziba, czy też pozostałe pododdziały lub sklepy. Z tego też względu dobrze, aby strona kontaktowa znalazła się na każdej witrynie internetowej.

3 ciekawostki o stronie kontaktowej

1. Kluczowe elementy strony kontaktowej

Strona kontaktowa powinna mieć przemyślaną budowę, aby dane tam umieszczane nie były w sposób chaotyczny. Najważniejszym jej elementem jest opis dostępnych kanałów komunikacji. Należy więc podać telefon kontaktowy, adres mailowy, czy też stworzyć gotowy formularz kontaktowy. Można także dodać czat na stronie, który pozwoli na szybką komunikację użytkowników zainteresowanych ofertą z obsługą firmy. Inne elementy, które mogą znaleźć się na stronie kontaktowej to:

  • przycisk CTA,
  • godziny pracy,
  • linki do mediów społecznościowych,
  • NIP,
  • mapa dojazdu lub lokalizacja na mapie,
  • pełny adres firmy oraz jej nazwa.

Informacje powinny być rozmieszczone w taki sposób, aby były czytelne i zrozumiałe dla użytkowników.

2. Cechy dobrej strony kontaktowej

Aby strona kontaktowa dobrze pełniła swoją rolę, w czasie jej tworzenia warto kierować się kilkoma zasadami. Są to:

  • spójność z pozostałymi podstronami i stroną główną,
  • estetyczny wygląd,
  • poprawność językowa,
  • responsywność – strona dostosowana także do wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
  • informacja o błędzie – komunikat powiadamiający użytkowników wypełniających formularz kontaktowy, że brakuje kluczowych danych.

Dzięki tym zasadom, strona kontaktowa będzie funkcjonalna oraz atrakcyjna dla potencjalnych klientów.

3. Co można zyskać tworząc stronę kontaktową?

Dobrze opracowana strona kontaktowa to wiele korzyści dla jej właścicieli. Przede wszystkim dane w niej zawarte pozwalają:

  • uwiarygodnić firmę,
  • ułatwić kontakt klientów z działem obsługi,
  •  zautomatyzować proces obsługi klienta,
  • zachęcić potencjalnych klientów do kontaktu.