fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Siatka powiązań, czyli co to?

Na czym olega Siatka powiązań?

Definicja

Siatka powiązań jest strukturą, która ukazuje połączenia, zależności oraz wzajemne relacje, jakie występują pomiędzy różnymi elementami. Mogą to być strony internetowe, usługi, produkty, czy też artykuły.

3 ciekawostki o siatce powiązań

1. Siatka powiązań a SEO

W przypadku pozycjonowania SEO siatka powiązań odnosi się do sposobu powiązania stron internetowych, którym jest linkowanie. Wpływa to na widoczność i pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Szczególnie dobrze postrzegane przez Google jest linkowanie wewnętrzne.

2. Rodzaje linkowania

Siatka powiązań, czyli linki, za pomocą których powiązane są ze sobą strony, można podzielić na trzy grupy. Są to:

  • linki wewnętrzne,
  • linki zewnętrzne,
  • linki zwrotne.

Linki wewnętrzne to te, które prowadzą użytkowników do innych podstron w obrębie jednej witryny. Ich celem jest ułatwienie nawigacji na stronie, ale też mają duży wpływ na poprawę indeksowania strony przez wyszukiwarki. Linki zewnętrzne z kolei prowadzą do stron na innych witrynach internetowych. Pozwalają na budowę autorytetu, a także pozycji eksperta w danej dziedzinie. Ponadto odgrywają istotną rolę w pozyskiwaniu ruchu na stronie pochodzącego z innych źródeł. Ostatni z rodzajów linków, czyli linki zwrotne, nazywane są także backlinkami. Prowadzą one do danej strony z innych stron. Są jednym z kluczowych elementów, który wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania.

3. Dlaczego warto zwracać uwagę na siatkę powiązań?

Dobrze zaprojektowana i zorganizowana siatka połączeń ma ogromne znaczenie dla pozycji witryny w rankingu wyszukiwania Google. Algorytmy analizują strony pod wieloma kątami i aspektami. Kluczowym z nich jest właśnie siatka powiązań. Dlatego też warto zadbać o optymalizację powiązań i odpowiednie zamieszczanie linków wewnętrznych i zewnętrznych oraz skupić się na zdobywaniu wysokiej jakości backlinków.