fbpx

słownik pojęć marketingowych

Page rank – co to jest, definicja

Page rank – definicja. Co to jest?

Page rank - co to jest, definicja

Inaczej dane uporządkowane. Są to znaczniki przeznaczone dla robotów wyszukiwarek, umieszczane w strukturze witryn. Służą one do ułatwienia botom rozpoznania rodzaju treści znajdujących się w na poszczególnych podstronach.

Wskaźnik stworzony przez założycieli Google mierzący jakość witryny na podstawie ilości odwołujących się do niej stron. Przez to, że stał się on ofiarą manipulacji, a nawet kupna i sprzedaży odnośników, usunięto go w 2016 r. i od tamtej pory Google nie wypuścił innego tego rodzaju narzędzia. Mimo to jego mechanizm nadal jest używany podczas tworzenia rankingów, ale użytkownicy nie mają do niego dostępu.

Jakie znaczenie dla właścicieli witryn ma Page Rank?

Wszystkie podobne do Page Rank algorytmy ustalają ranking popularności oraz jakości wszystkich witryn. Ma to duże znaczenie w kontekście ich widoczności, ponieważ strony uzyskujące najwyższe wyniki, są premiowane i lądują na wyższych miejscach w wyszukiwarce. Właśnie z tego powodu niezwykle istotne jest właściwe działanie tego typu algorytmów. Jeśli bowiem nie zwracają one uwagi na jakość odnośników, to łatwo o nadużycia, których rozrost doprowadził do wycofania usługi.