Inaczej dane uporządkowane. Są to znaczniki przeznaczone dla robotów wyszukiwarek, umieszczane w strukturze witryn. Służą one do ułatwienia botom rozpoznania rodzaju treści znajdujących się w na poszczególnych podstronach.
Wskaźnik stworzony przez założycieli Google mierzący jakość witryny na podstawie ilości odwołujących się do niej stron. Przez to, że stał się on ofiarą manipulacji, a nawet kupna i sprzedaży odnośników, usunięto go w 2016 r. i od tamtej pory Google nie wypuścił innego tego rodzaju narzędzia. Mimo to jego mechanizm nadal jest używany podczas tworzenia rankingów, ale użytkownicy nie mają do niego dostępu.
Jakie znaczenie dla właścicieli witryn ma Page Rank?
Wszystkie podobne do Page Rank algorytmy ustalają ranking popularności oraz jakości wszystkich witryn. Ma to duże znaczenie w kontekście ich widoczności, ponieważ strony uzyskujące najwyższe wyniki, są premiowane i lądują na wyższych miejscach w wyszukiwarce. Właśnie z tego powodu niezwykle istotne jest właściwe działanie tego typu algorytmów. Jeśli bowiem nie zwracają one uwagi na jakość odnośników, to łatwo o nadużycia, których rozrost doprowadził do wycofania usługi.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index