fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strategia marketingowa, czyli co to?

Na czym polega Strategia marketingowa?

Definicja

Strategia marketingowa to pewnego rodzaju plan danego przedsiębiorstwa, w którym określa się, w jaki sposób dotrzeć do grupy docelowej i sprawić, że jak największa jej część stanie się rzeczywistymi klientami. Dodatkowo strategia marketingowa pozwala uspójnić działania danej marki.

3 ciekawostki o strategii marketingowej

1. Czy warto opracować strategię marketingową?

Strategia marketingowa jest ważnym planem, który pozwala osiągnąć cele oraz sukces przedsiębiorstwa. Z tego też względu każda firma powinna już na samym początku działalności zadbać o jej opracowanie. Dzięki niej można precyzyjnie określić wymagania, a także potrzeby klientów/ Jest też doskonałą bazą do tworzenia wszelkich kampanii reklamowych, również tych w mediach społecznościowych. Ponadto strategia marketingowa pozwala skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki oraz sprawić, by była kojarzona z konkretnym wizerunkiem.

2. Elementy strategii marketingowej

Aby móc stworzyć skuteczną strategię marketingową warto wiedzieć, z jakich elementów się ona składa. Należą do nich:

  • analiza SWOT,
  • dokonanie segmentacji rynku,
  • pozycjonowanie,
  • wyznaczenie celów marketingowych,
  • opracowanie planów odnoszących się do ceny, produktu, dystrybucji oraz sposobu promocji.

Analiza SWOT to określenie mocnych i słabych stron danego przedsiębiorstwa, a także szans i zagrożeń na rynku. Natomiast segmentacja rynku pozwala określić grupę docelową, a pozycjonowanie definiuje miejsce marki. Ważne jest także określenie realnych, konkretnych i mierzalnych celów marketingowych.

3. Najważniejsze korzyści wynikające z opracowania strategii marketingowej

Opracowana strategia marketingowa pozwala przedsiębiorstwom na sprawne działanie oraz pozyskiwanie nowych klientów. Do innych korzyści należą:

  • określenie grupy docelowej, które pozwala na pozyskanie klientów mniejszymi kosztami,
  • redukcja błędów operacyjnych,
  • stworzenie spójnego wizerunku firmy,
  • ułatwienie procesu decyzyjnego,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie rozpoznawalności.