fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Satelity, czyli co to?

Na czym poelgają Satelity?

Definicja

Satelity to potoczna nazwa własnego zaplecza SEO. Jest to zbiór stron internetowych, które linkują do danej strony. Są one zazwyczaj wysokiej jakości oraz o określonym temacie. Ich głównym celem jest zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania głównej, pozycjonowanej domeny.

3 ciekawostki o satelitach

1. Najważniejsze informacje o satelitach – zapleczu stron

Zaplecze strony może składać się z jednego oraz wielu serwisów, które generują back linki do strony pozycjonowanej. Ich liczba nie jest niczym ograniczona. Budowanie własnego zaplecza strony wykorzystywane jest między innymi przez specjalistyczne agencje SEO. Obecnie strona satelita, jest tworzona z najwyższą starannością, o nieprzypadkowym, a przemyślanym contencie, co pozwala wykorzystać ją do linkowania.

2. Jak budować strony satelitarne?

Budowa strony satelitarnej musi być przemyślana. Jednym z pierwszych i kluczowych kroków jest prześledzenie kategorii na stronie, na której potrzeby będzie tworzona strona satelitarna i wybranie kategorii jednej lub kilku. Istotne jest przeanalizowanie fraz kluczowych oraz dodanie fraz związanych z lokalizacją. Tworzona strona satelitarna powinna tematycznie być powiązana z daną kategorią bądź stroną główną, które są pozycjonowane.

3. Kiedy warto tworzyć strony typu satelity?

Satelity to strony, które w sposób szczególny przyczyniają się do wypromowania produktów lub usług. Są one chętnie wykorzystywane przez:

  • strony internetowe firmowe,
  • sklepy internetowe,
  • portale internetowe.

W przypadku stron firmowych własne zaplecze SEO pozwala na wyjście z ofertą do innej lokalizacji, z kolei w przypadku sklepów internetowych strona satelitarna pozwala skupić się na konkretnym produkcie lub kategorii i je promować. Natomiast portale internetowe pozwalają na szerszy opis danej tematyki, która nie może być poruszona na stronie głównej ze względu na obszerność.