fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strategia pozycjonowania, czyli co to?

Na czym polega Strategia pozycjonowania?

Definicja

Strategia pozycjonowania obejmuje działania, jakie mają być podjęte w celu zwiększenia popularności danej witryny oraz ilości odwiedzin przez użytkowników. Dotyczą one zarówno strony internetowej www, jak i innych obszarów. Głównym celem strategii pozycjonowania jest osiągnięcie najwyższej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

3 ciekawostki o strategii pozycjonowania

1. Rodzaje strategii pozycjonowania

Działania wchodzące w skład strategii pozycjonowania są bardzo różnorodne. Z tego też powodu istnieje podział, na jej rodzaje. Wyróżnia się strategię pozycjonowania:

  • wizerunkową,
  • sprzedażową.

W przypadku tej pierwszej podejmowane są czynności, których głównym celem jest budowa wizerunku. Zostają więc opracowane działania mające na celu przekazać użytkownikom wartości, które są kluczowe dla firmy, a także zdobyć zaufanie klientów. Z kolei strategia pozycjonowania sprzedażowa nastawiona jest na zainteresowanie użytkowników produktami bądź usługami.

2. Elementy strategii pozycjonowania

Każda strategia pozycjonowania powinna być opracowywana zgodnie z potrzebami danej firmy. Dlatego też może się różnić od specyfiki branży, wielkości przedsiębiorstwa, czy też grupy docelowej. Jednak najważniejsze elementy strategii pozycjonowania, o których nie należy zapominać to:

  • słowa i frazy kluczowe,
  • przygotowanie treści na stronę,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • optymalizacja techniczna,
  • analiza konkurencji,
  • obserwacja i analiza wyników.

Strategia pozycjonowania może zostać przygotowana samodzielnie przez pracownika firmy, ale też warto rozważyć powierzenie tego zadania specjaliście SEO, który dodatkowo ma doświadczenie z marketingiem.

3.Korzyści opracowania strategii pozycjonowania

Staranne opracowanie strategii pozycjonowania przynosi wiele korzyści dla firm, które zdecydowały się na jej wdrożenie. Do najważniejszych należą:

  • wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania,
  • dotarcie do większego grona potencjalnych klientów,
  • tworzenie pozytywnego wizerunki marki,
  • możliwość korzystania z różnych kanałów promocji,
  • wyróżnienie się na tle konkurencji.