Pomagamy w rozwoju sklepów internetowych
Doradztwo e-commerce
Pomożemy w zwiększeniu sprzedaży, rozwoju, optymalizacji Twojego sklepu internetowego.
Jesteśmy grupą specjalistów z kilkunastoletnim doświadczeniem pracy przy e-commerce.
Nasza usługa konsultingu to wsparcie prowadzonych w obrębie firmy działań biznesowych.
Szybki kontaktPorozmawiajmy.
Wypełnij formularz kontaktowy, a my do Ciebie oddzwonimy.
Doradztwo e-commerce z carted
Co oferujemy?
Usługa konsultingu e-commerce to specjalistyczne doradztwo w prowadzeniu biznesu online. Do każdego projektu e-commerce przypisujemy kilkuosobowy zespół naszych najbardziej doświadczonych specjalistów.
Celem jest pomoc w zwiększeniu sprzedaży z pomocą kanałów marketingowych, które najlepiej sprawdzą się w przypadku Twojego e-commerce.
Aby to osiągnąć podchodzimy do działań kompleksowo. Mamy wypracowane procesy – od doboru najlepszej strategii dla danej niszy e-commerce po poszczególne etapy jej realizacji.
Ważną cechą usługi jest komunikacja z Klientem. Regularny kontakt mailowy, telefoniczny, wideokonferencje – to podstawa. Dzięki temu możemy wspólnie wybrać najlepszy kierunek działań jak również później go modyfikować wedle bieżących potrzeb.
Zakres działań ustalimy indywidualnie na początku współpracy. Najczęściej są to obszary jak:
1. Analityka
Tylko dobrze gromadzone dane pomogą w odpowiedzi na kluczowe pytania:
- jakie są źródła konwersji
- gdzie są dobre ROI, ROAS a gdzie wymagają poprawy
- inwestycje w które kanały mają największy sens
To analityka pomoże ułożyć solidną strategię jak również mierzyć postępy. Dlatego przy każdej współpracy z e-commerce jest to dla nas krok numer 1.
2. Działania reklamowe
W tym obszarze dla skuteczności prowadzonych reklam ważne są:
- wybór najlepszych kanałów płatnych (produktowa, Instagram, Facebook, Google, inne)
- śledzenie parametrów ROAS, optymalizacja kampanii
- inwestycje w które kanały mają największy sens
Tym samym dążymy do osiągnięcia maksymalnych poziomów zwrotów z prowadzonych kampanii reklamowych.
3. UX
Istotne jest co dzieje się z użytkownikiem na stronie, jakie są jego zachowania. Dzięki odpowiedniej analizie UX można między innymi:
- zwiększyć współczynnik konwersji (np. przez optymalizację ścieżki zakupowej, poprawę działania wersji mobile)
- zidentyfikować słabe punkty projektu sklepu, które utrudniają dokonanie zakupu
- zwiększyć zaufanie wobec marki i skutecznie zachęcić odwiedzającego do zakupu
4. SEO
Sprzedaż poprzez ruch organiczny to nadal ważne uzupełnienie. Przy działaniach SEO nie skupiamy się jedynie pozostałych kana
- nie skupiamy się tylko na widoczności ale na konkretnych grupach fraz i ruchu, który ma największe szanse na sprzedaż
- stale szukamy nowych pomysłów na zwiększenie ruchu, który ma szansę na konwersję
- skupiamy się zarówno na aspektach technicznego SEO jak i treściach
Doświadczeni specjaliści
Za każdy projekt odpowiadają nasi najbardziej doświadczeni specjaliści. Większość z nich ma ponad 10 lat doświadczenia w pracy ze sklepami e-commerce i działaniami marketingowymi w różnych obszarach.
Rynek e-commerce to przede wszystkim duża konkurencja. Minęły czasy kiedy „szczęśliwie” zaskoczyła kampania reklamowa czy działania SEO i były motorem napędowym sprzedaży.
Prace w ramach każdego kanału ruchu muszą być przemyślane, powinny uwzględniać najnowsze strategie oraz być dostosowane do działań konkurencji. Taka wiedza bierze się z doświadczenia w pracy przy wielu różnych projektach.
My to doświadczenie mamy.
Dlaczego doradztwo e-commerce
Doradztwo e-commerce zamiast współpracy z pojedynczym specjalistą to najlepsze rozwiązanie dla średnich i dużych sklepów e-commerce, które poważnie myślą o dalszym skalowaniu i rozwoju.
- Przy działaniach marketingowych pracuje kilku specjalistów z różnych dziedzin. Dzięki temu prowadzona strategia marketingowa jest kompleksowa.
- Działania są skoordynowane dzięki temu że prowadzi je jeden zespół. Najpierw ustalamy cele dla sklepu, następnie poszczególnych zespołów i odpowiednio dzielimy budżet.
- Oszczędzasz środki bo nie inwestujesz w strategie niedopasowane do Twojej niszy co jest częstym błędem w działaniach prowadzonych przez niedoświadczonych specjalistów.
- Masz dostęp do wiedzy i doświadczenia naszych specjalistów.
- Twój sukces to nasz sukces.
- Zyskujesz w pełni indywidualne podejście do Twojego biznesu.
rozwój dzięki liczbom
Proces decyzyjny a analityka i dane
Fundamentem działań w ramach doradztwa e-commerce jest podejmowanie decyzji w oparciu o o liczby.
W tym celu podejmujemy działania jak:
- zaawansowane wdrożenie Google Tag Managera,
- wdrożenie obsługi zgód Cookies,
- wdrożenie zdarzeń na Twojej stronie,
- ustawienie celów konwersji w narzędziach analitycznych,
- utworzenie konwersji rozszerzonych Google Ads,
- wdrożenie tagów remarketingowych,
- utworzenie grup odbiorców dla kampanii reklamowych,
- utworzenie raportu Looker Studio,
Celem jest osiągnięcie zwiększenia sprzedaży. Aby to zrobić Klient inwestuje określony budżet na działania marketingowe. Ten budżet musi być wykorzystany jak najefektywniej by osiągnąć jak najlepsze wyniki w najkrótszym czasie.
Dlatego kładziemy nacisk na zaawansowaną analitykę internetową opartą o najlepsze rynkowe narzędzia i praktyki. Przez to jesteśmy w stanie też raportować dokładnie efekty naszej pracy.
Google Analytics
Zbiera wszystkie informacje, które możemy wykorzystać do sprawdzenia różnych grup danych.
Google Tag Manager
Pozwala dokładnie mierzyć wszystkie cele i zdarzenia w sklepie by lepiej zrozumieć skuteczność poszczególnych kanałów i działań.
Narzędzia
Co zyskujesz dzięki narzędziom,
z których korzystamy
prowadzenie kampanii reklamowych
Zobacz wyniki naszych kampanii reklamowych
wyniki SEO
Zobacz nasze wyniki pozycjonowania e-commerce
Wejdź na drogę dynamicznego rozwoju – odkryj konsulting, który zmienia zasady gry
Uniknij najczęstszych błędów w marketingu dzięki profesjonalnemu konsultingowi
Najczęstszym problemem właścicieli sklepów e-commerce jest strata czasu podczas nieudanej próby osiągnięcia efektów. Jak wiadomo, zmarnowanego czasu nie da się odzyskać.
Przyczyny takich sytuacji są różne, najczęściej to współpraca z niedoświadczonym specjalistą, który uczy się fachu na Twoim projekcie czy też współpraca z agencją, która przydziela kilkadziesiąt projektów na specjalistę lub ma dużą rotację pracowników.
W rezultacie zawsze pojawiają się problemy i błędne decyzje jak:
1. Brak koordynacji działań
Sytuacja kiedy specjalista SEO nie ma kontaktu ze specjalistą PPC czy UX. Działania prowadzone są indywidualnie, bez uwzględnienia szerszej strategii e-commerce dla sklepu.
2. Nieefektywne gospodarowanie budżetem
Przykładem nieefektywnego gospodarowania budżetu może być kontynuowanie działań, które nie przynoszą oczekiwanych wyników. Zamiast zmodyfikować strategię lub całkiem ją zmienić to kontynuowane są dotychczasowe działania.
Inny przykład to inwestycja w kanał o mniejszym potencjale. Przykładowo inwestycja dużego budżetu w SEO, który to budżet mógłby przynieść szybciej dużo większy zwrot w kanale reklam.
3. Czekanie na efekty nietrafionej strategii
Działania marketingowe, które nie są prowadzone by realizować cele biznesowe Twojej firmy to stracony czas i niepotrzebnie wydane pieniądze. Jeśli np. czekasz ponad rok na efekty z kanału organicznego (SEO) a nie ma tu sprzedaży to prawdopodobnie strategia jest nietrafiona i są inne kanały które mogą generować większą sprzedaż.
4. Brak skalowania
Liderzy rynku e-commerce nie są w czołówce przez przypadek. Po osiągnięciu pierwszych sukcesów reinwestowali oni dalej zyski w dalszy rozwój. Doświadczeni stratedzy e-commerce doradzą kiedy zwiększyć nakłady na marketing, w jakich obszarach.
Jaka jest rola stratega e-commerce w procesie doradztwa
Strateg e-commerce odpowiada za wiele obszarów.
Najważniejszy zakres odpowiedzialności to oczywiście przygotowanie odpowiedniej strategii. W ramach strategii powinny być określone działania oraz cele do których dążymy (czy to kwartalne czy roczne). Doświadczony strateg będzie wiedział jakie cele są realne do osiągnięcia w danej sytuacji sklepu i przy konkretnym budżecie na marketing.
Następny istotny obszar to współpraca z zespołem odpowiedzialnym za wdrożenie działań. To mogą być specjaliści SEO, specjaliści od prowadzenia kampanii reklamowych, copywriterzy i inni. Każda osoba działająca przy projekcie powinna rozumieć co się od niej oczekuje, jaka jest jej rola i do jakiego celu dążymy wspólnie jako zespół.
Początkowa strategia może nie uwzględniać nieprzewidzianych problemów. Dobry strateg jest też odpowiedzialny za wprowadzanie odpowiednich korekt w działaniach.
W doradztwie e-commerce najważniejsze jest przygotowanie odpowiedniej strategii, wyznaczenie celów a w dalszym etapie prac wprowadzanie niezbędnych zmian.
Ile wydawać miesięcznie w SEO, reklamy i inne działania marketingowe dla sklepu?
Dokładne liczby określi strategia marketingowa na początku współpracy. Zawsze punktem startu są kampanie reklamowe. Na nie warto przeznaczyć większą część budżetu – czasem nawet ponad 50%. Główny powód to możliwość szybkiego wypracowania zwrotu z inwestycji bo reklamy mogą sprowadzić ruch praktycznie natychmiastowo. Oczywiście może trochę czasu zająć dopracowanie konwersji i poprawa wskaźników ROAS. Mimo wszystko to nadal najszybsza droga na zwiększenie sprzedaży.
Gdy budżety reklamowe są już ustalone to można ustalić zostało środków na inne działania marketingowe. Ważniejsze obszary, które mogą wymagać inwestycji to:
- Pozycjonowanie – zdobycie linków z zewnątrz, optymalizacja sklepu
- Content marketing – tworzenie treści na potrzeby samego sklepu oraz social mediów
- Inne inwestycje jak np. rozwój kanałów video
Przy rozdzielaniu budżetów najlepiej kierować się wskaźnikami ROI czyli Return on Investment, ale rozpatrując je w różnych horyzontach czasowych. Wiadomo że w krótkim horyzoncie czasowym np. kilku miesięcy zawsze najlepsza okaże się reklama na różnych kanałach (Google, Facebook) bo to ona najszybciej wygeneruje sprzedaż. Jednak w dłuższym terminie inne kanały jak pozycjonowanie czy video mogą wygenerować zwroty przy mniejszych nakładach.
Dlatego przy ustalaniu strategii krótko i długoterminowej tak ważne jest odpowiednie doświadczenie w marketingu dla sklepów z różnych nisz, działających na budżetach różnej wielkości. Pozwoli ono położyć odpowiedni nacisk na konkretne obszary odpowiadające za generowanie ruchu i sprzedaż.