fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strony partnerskie, czyli co to?

Na czym polegają Strony partnerskie?

Definicja

Strony partnerskie to usługa, którą oferuje Google. Skierowana jest ona do firm zarządzających swoimi stronami internetowymi. Pozwala na zwiększenie swojej popularności w Internecie.

3 ciekawostki o stronach partnerskich

1. Kto może zostać partnerem Google?

Partnerem Google może zostać każda firma bez względu na wielkość oraz branżę, w której działa. Konieczne jest jednak wypełnienie formularza rejestracyjnego. Kolejny krok to uzyskanie certyfikatu Google Ads, który można zdobyć po wykonaniu testu. Zawarte są w nim pytania związane z reklamowaniem produktów i usług Google. Mając certyfikat, trzeba przejść proces akceptacji oraz odbyć szkolenia. Po dopełnieniu tych formalności i pozytywnej weryfikacji można stać się partnerem Google.

2. Zalety stron partnerskich

Bycie partnerem Google to wiele dodatkowych korzyści dla właścicieli witryn internetowych. Do największych zalet zalicza się:

  • dostęp do najnowszych narzędzi oraz informacji z zakresu optymalizacji usług i produktów,
  • możliwość korzystania z wyjątkowych narzędzi marketingowych, jak reklamy w wyszukiwarce Google,
  • dostęp do programów partnerskich, które umożliwiają zbieranie dodatkowych środków poprzez przykładowo system poleceń,
  • możliwość uczestniczenia w szkoleniach i warsztatach pozwalających zrozumieć współpracę partnerską.

Status partnera Google jest więc czymś wyjątkowym. Dzięki dostępowi do sprawdzonych i skutecznych narzędzi administratorzy witryn internetowych mogą sprawnie przeprowadzać działania promocyjne.

3. Wykorzystanie partnerstwa z Google

Dostępne dodatkowe narzędzia, jakie Google oferuje w ramach bycia jego partnerem, można wykorzystać na wiele sposobów. Przykładowo Google Ads może być używane do tworzenia reklam graficznych i tekstowych, a także wideo, które wyświetla się w wyszukiwarce lub stronach internetowych. Inne narzędzia, które pozwalają na wykorzystanie partnerstwa z Google to:

  • Google My Business,
  • YouTube,
  •  AdSense,
  • AdMob.

Google My Business umożliwia tworzenie profilu firmy pojawiającego się w wynikach wyszukiwania lokalnego. YouTube pozwala na publikacje materiałów promocyjnych w formie wideo, a AdSense jest programem do zarabiania poprzez wyświetlanie reklam na danej stronie internetowej. Z kolei AdMob jest platformą reklamową.