fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Słowo kluczowe, czyli co to?

Na czym polega Słowo kluczowe?

Definicja

Słowa kluczowe to ważny element strategii pozycjonowania stron internetowych. Słowem kluczowym określa się wyrażenia, które są wpisywane przez użytkowników w pole wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia szukanych informacji. Mogą składać się z jednego słowa bądź kilku.

3 ciekawostki o słowach kluczowych

1. Rodzaje słów kluczowych

Wyróżnia się kilka podstawowych rodzajów słów kluczowych, które funkcjonują w przypadku pozycjonowania SEO. Są to słowa kluczowe:

  • brandowe,
  • lokalne,
  • ogólne,
  • szczegółowe,
  • long tail.

Branżowe słowa kluczowe odnoszą się do nazwy firmy lub marki. Natomiast te lokalne pozwalają na określenie miejsca bądź też regionu, który jest związany z działalnością firmy. Rozróżnia się także słowa kluczowe ogólne odnoszące się do bardzo szerokiego zakresu pojęć oraz te szczegółowe, które konkretnie określają szukane informacje. Z kolei słowa kluczowe long tail, czyli tak zwane długiego ogona składają się z wielu wyrazów, które w sposób bardzo szczegółowy opisują szukany produkt, czy usługę.

2. Zasady dobierania słów kluczowych

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny, aby strona mogła pojawiać się w wynikach wyszukiwania, dostarczając użytkownikom informacji, których szukają. Aby odnaleźć najwięcej trafnych słów kluczowych związanych z daną branżą, warto wesprzeć się dostępnymi narzędziami. Do wyboru są te płatne oraz bezpłatne. Do tych najbardziej popularnych zalicza się:

  • Keyword Surfer,
  • Google Search Console,
  • Semstorm,
  • Google Trends,
  • KWFinder.

Można także wykorzystać wyszukiwarkę Google oraz podpowiedzi, które pojawiają się w czasie wpisywania danego słowa, bądź posiłkować się sekcją podobne wyszukiwania.

3. Pozycjonowanie słów kluczowych

Jeżeli zostały wybrane słowa kluczowe, trzeba zadbać o to, aby były one widoczne w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkowników zapytania. W tym celu należy ustalić semantykę treści oraz umieścić słowa kluczowe w treściach zawartych na stronie internetowej. Powinny się one znaleźć przede wszystkim w nagłówkach, tytule, głównej treści oraz tagach meta opisu.