fbpx

słownik pojęć marketingowych

Promocja i rozwój sklepu
internetowego

Pingowanie – definicja. Co to jest?

Pingowanie - co to jest, definicja

Działanie mające na celu zaktualizowanie danych dotyczących zmian na stronie. Polega na powiadomieniu odpowiednich botów o aktualizacjach, przez co te dokonują zmian w indeksowaniu strony. Dzięki temu pozycja witryny w wyszukiwarce może podskoczyć na wyższe miejsce, a zatem zacząć generować większy ruch. Działanie to chroni również przed atakami portali spamerskich, ponieważ pozwala wskazać oryginalne źródło treści. W efekcie odtwórcze działanie zostaje ukarane spadkiem w kolejności wyszukiwanych wyników.

Jak działa pingowanie?

W przypadku niektórych serwisów boty wyszukiwarki automatycznie odnotowują zmiany i indeksują je. Mniejsze serwisy mogą jednak nie mieć szansy na zauważenie, dlatego konieczne jest wówczas wysłanie pinga. Należy je przesłać za pomocą Internet Control Message Protocol, a następnie oczekiwać na odpowiedź. W przypadku gdy treści okażą się na przykład wtórne lub niezgodne z niektórymi standardami, roboty odrzucają żądanie. Trzeba wówczas zaktualizować stronę na nowo, dbając o to, by naprawić błędy z poprzedniego podejścia.