Działanie mające na celu zaktualizowanie danych dotyczących zmian na stronie. Polega na powiadomieniu odpowiednich botów o aktualizacjach, przez co te dokonują zmian w indeksowaniu strony. Dzięki temu pozycja witryny w wyszukiwarce może podskoczyć na wyższe miejsce, a zatem zacząć generować większy ruch. Działanie to chroni również przed atakami portali spamerskich, ponieważ pozwala wskazać oryginalne źródło treści. W efekcie odtwórcze działanie zostaje ukarane spadkiem w kolejności wyszukiwanych wyników.
Jak działa pingowanie?
W przypadku niektórych serwisów boty wyszukiwarki automatycznie odnotowują zmiany i indeksują je. Mniejsze serwisy mogą jednak nie mieć szansy na zauważenie, dlatego konieczne jest wówczas wysłanie pinga. Należy je przesłać za pomocą Internet Control Message Protocol, a następnie oczekiwać na odpowiedź. W przypadku gdy treści okażą się na przykład wtórne lub niezgodne z niektórymi standardami, roboty odrzucają żądanie. Trzeba wówczas zaktualizować stronę na nowo, dbając o to, by naprawić błędy z poprzedniego podejścia.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index