fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strona produktowa, czyli co to?

Na czym polega Strona produktowa?

Definicja

Strona produktowa jak sama nazwa sugeruje, jest stroną z główną ofertą produktów. Jest nieodłącznym elementem każdego sklepu internetowego, a jej głównym celem jest zachęcenie użytkowników do dokonania zakupów.

3 ciekawostki o stronie produktowej

1. Najważniejsze elementy strony produktowej

Strona produktowa w każdym sklepie internetowym może wyglądać inaczej. Jej struktura będzie zależna od specyfiki towaru, a także obszerności asortymentu. Jednak wyróżnia się kluczowe elementy, które powinny znaleźć się na każdej stronie produktowej. Należą do nich:

  • jasny i precyzyjny nagłówek zachęcający do pozostania na stronie,
  • wizualna prezentacja produktu – zdjęcia,
  • opis produktu – krótki i dostarczający najważniejszych informacji,
  • widoczna cena,
  • opinie innych klientów,
  • wskaźnik dostępności towaru,
  • produkty powiązane.

Te elementy sprawiają, że zainteresowany ofertą potencjalny klient uzyska szybko wszystkie informacje niezbędne do podjęcia decyzji o zakupie.

2. CTA – czy warto umieszczać na stronie produktowej?

CTA, czyli przycisk Call to Action, wezwanie do działania to niezbędny element sklepów internetowych i stron produktowych. Najczęściej jest to przycisk dodaj do koszyka lub kup teraz, które pozwalają na sfinalizowanie zakupu. Oczywiście wezwania do działania mogą być różne w zależności od etapu procesu zakupowego. Do innych przykładów można zaliczyć buttony skorzystaj z promocji, dowiedz się więcej. CTA skutecznie poprawia liczbę konwersji oraz zachęca użytkowników do podjęcia interakcji.

3. Korzyści z dobrze przygotowanej strony produktowej

Atrakcyjna strona produktowa przede wszystkim sprzyja procesowi zakupowemu. Jeżeli jest przejrzysta, użytkownicy szybko odnajdują kluczowe dla nich informacje, jak cena, dane techniczne produktu, czy też opinie innych klientów, którzy dokonali zakupów, są bardziej skłonni do sfinalizowania transakcji. Dodatkowo przyjazna szata graficzna, czcionka oraz zdjęcia obrazujące rzeczywisty wygląd produktu, także wpływa na chęć zakupu.