fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Rozszerzenie połączeń, czyli co to?

Na czym polega Rozszerzenie połączeń?

Definicja

Rozszerzenie połączeń to jedna z funkcji w Google Ads, która umożliwia dodanie numeru, a także ikony połączenia do reklam wyświetlanych w ramach kampanii w wynikach wyszukiwania. Jest to wygodna opcja pozwalająca użytkownikom na bezpośredni kontakt telefoniczny do reklamodawcy.

3 ciekawostki o rozszerzeniach połączeń

1. Zasada działania rozszerzeń połączeń

Gdy reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania, wtedy rozszerzenie połączeń zostaje aktywowane. Użytkownik, który kliknie w widoczną na reklamie ikonę telefonu zostaje przekierowany do panelu wybierania numeru na swoim urządzeniu. Oczywiście funkcja ta jest najbardziej efektywna w przypadku smartfonów, ponieważ odbywa się natychmiast po kliknięciu w ikonę. Aby zrealizować połączenie, użytkownik musi zatwierdzić akcję, przyciskając ikonę odpowiedzialną za wybieranie numeru.

2. Główne korzyści rozszerzeń połączeń

Rozszerzenia połączeń dają wiele korzyści zarówno reklamodawcom, jak i użytkownikom, do których są kierowane. Do tych najważniejszych zalicza się przede wszystkim:

  • szybką i bezpośrednią komunikację z klientem/usługodawcą,
  • skrócenie ścieżki zakupowej, co prowadzi do wzrostu konwersji,
  • wzrost klikalności w reklamę,
  • poprawę efektywności kampanii reklamowej.

Ponadto jest to dla wielu użytkowników wygodna opcja, aby szybko móc się skontaktować z usługodawcą.

3. Dodawanie rozszerzeń połączeń

W przypadku Google Ads dodawanie rozszerzeń połączeń jest bardzo proste i wymaga zrealizowania tylko kilku kroków. Pierwszy z nich to zalogowanie się na konto Google Ads, kliknięcie w panelu sterowania Rozszerzenia reklam, a następnie w Rozszerzenie połączeń. Kolejny krok to dodanie numeru telefonu, pod którym użytkownicy i potencjalni klienci będą mogli się kontaktować. Można także dodatkowo ustawić opcje takie, jak godziny działania oraz format wyświetlania menu. Wprowadzone zmiany na końcu należy zatwierdzić, aby rozszerzenie było gotowe do użycia.