fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Remarketing, czyli co to?

Na czym polega Remarketing?

Definicja

Remarketing to jeden z rodzajów marketingu, który polega na komunikacji z użytkownikami, którzy wcześniej podjęli jakąś interakcję z aplikacją, czy też stroną internetową. Nawiązywanie ponownego kontaktu z użytkownikiem ma za zadanie zachęcić do skorzystania z oferty oraz promować markę.

3 ciekawostki o remarketingu

1. Założenia remarketingu

Głównym celem remarketingu jest zachęcenie użytkownika, który przykładowo odwiedził dany sklep internetowy, ale nie dokonał zakupu, do skorzystania z oferty, czyli sfinalizowania transakcji. Reklamy kierowane do użytkowników, którzy wykazali pewne zainteresowanie produktem bądź usługą, pozwalają na ponowne uruchomienie procesu zakupowego i przekonanie, że to właśnie ten produkt lub usługa są lepsze od innych.

2. Korzyści remarketingu

Działania w ramach remarketingu gwarantują wiele korzyści przedsiębiorstwom, które się na nie zdecydują. Do najważniejszych zalet zalicza się:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • pełnienie funkcji przypominającej,
  • pomoc użytkownikom w kolejnych etapach ścieżki klienta,
  • dopasowane do grupy odbiorców reklamy,
  • zwiększenie konwersji,
  • skrócenie cyklu sprzedażowego.

Ponadto remarketing pozwala na zwiększenie skuteczności działań promujących poprzez to, że są one kierowane do konkretnej grupy odbiorców z określonymi potrzebami oraz zainteresowaniami.

3. Rodzaje remarketingu

Istnieje kilka rodzajów remarketingu, które rozróżnia się ze względu na sposób zbierania danych oraz platformy, na których działa. Do podstawowych rodzajów zalicza się remarketing:

  • na stronie internetowej,
  • w mediach społecznościowych,
  • w wyszukiwarce,
  • z wykorzystaniem poczty elektronicznej.

Remarketing na stronie internetowej to wyświetlanie użytkownikom spersonalizowanych reklam witryny, którą kiedyś odwiedzili, na innych stronach www. Z kolei remarketing w mediach społecznościowych wykorzystuje reklamy w nich się pojawiające do zachęcenia użytkowników ze skorzystania z oferty. Wyświetlane reklamy są dopasowywane na podstawie postów, interakcji z innymi profilami oraz innych aktywności na portalach takich jak Facebook, Instagram, czy Twitter. Reklamy w wyszukiwarce pojawiają się użytkownikom na podstawie słów kluczowych, które zawarte są w ofercie danej firmy. Natomiast remarketing z wykorzystaniem e-maila pozwala ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie ofertą poprzez chociażby zapis do newslettera.