fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strony internetowe, czyli co to?

Na czym polegają Strony internetowe?

Definicja

Strona internetowa jest dokumentem, który udostępnia się w sieci Internet. Jest to jedna ze stron, która jest częścią całego serwisu internetowego lub witryny internetowej. Często jest także nazywana podstroną i otwiera się ją w przeglądarce internetowej.

3 ciekawostki o stronach internetowych

1. Budowa strony internetowej

Strona internetowa może składać się z różnych elementów technicznych, które mają wpływ na jej funkcjonalność oraz strukturę. Do podstawowych części budujących stronę zalicza się:

  • nagłówek,
  • treść,
  • pasek boczny,
  • stopka.

W nagłówku powinno znaleźć się logo firmy, menu nawigacyjne, a także kluczowe elementy identyfikacyjne. W treści zawarte są natomiast ważne informacje o firmie, grafika, wideo oraz inne media. W pasku bocznym można umieścić dodatkowe narzędzia nawigacyjne. Ten element strony jest opcjonalny. Z kolei stopka znajduje się na końcu strony i zawiera dane kontaktowe, odnośniki do innych stron, zasady prawne i politykę prywatności. Można umieścić tutaj także wskazówki dojazdu, czy formularz kontaktowy.

2. Funkcje stron internetowych

Strony internetowe tworzone są w różnych celach oraz pełnią odmienne funkcje. Dlatego też rozróżnia się je następująco:

  • strony informacyjne,
  • strony komunikacyjne,
  • sklep internetowy,
  • blog.

Strony informacyjne służą przede wszystkim do udostępniania informacji o przedsiębiorstwie, marce, czy organizacji, ale też produktach i usługach. Komunikacyjna strona nastawiona jest na interakcję z użytkownikiem, dlatego wyposażona jest w formularz kontaktowy, czat online lub możliwość komentowania. Sklepy internetowe umożliwiają dokonywanie zakupów online, a blogi tworzone są w celu publikacji artykułów oraz dzielenia się wiedzą na dane tematy.

3. Jak optymalizować stronę internetową?

Optymalizacja stron internetowych pozwala zwiększyć ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto podejmować działania takie, jak:

  • dobór odpowiednich słów kluczowych,
  • zadbanie o wysokiej jakości treść,
  • skrócenie czasu ładowania strony,
  • stosowanie przejrzystych adresów URL,
  • dostosowanie stron do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.