fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Subdomena, czyli co to?

Na czym polega Subdomena?

Definicja

Subdomena jest adresem internetowym, który został utworzony w ramach istniejącej już głównej strony www. Inaczej mówiąc jest to rozszerzenie domeny głównej. Adres subdomeny oddziela się od głównej domeny kropką.

3 ciekawostki o subdomenie

1. Po co tworzy się subdomeny?

 Subdomeny tworzone są po to, aby oddzielać poszczególne części witryny internetowej od jej głównej zawartości. Mogą mieć bardzo różnorodną formę, a także funkcje. Przykładem subdomen są:

  • blogi,
  • fora,
  • poczta www,
  • panel klienta,
  • sklep internetowy,
  • wersje językowe strony,
  • aplikacje internetowe.

Można tworzyć dowolną ilość subdomen. Trzeba jednak zadbać o to, aby były niepowtarzalne. Nazwa nowej subdomeny może być dowolna. Jedynym ograniczeniem jest ilość znaków.

2. Wpływ subdomen na pozycjonowanie SEO

Subdomeny, mimo że są częścią danej witryny internetowej, są traktowanie w kontekście pozycjonowania SEO jako osobne strony. Oznacza to, że mogą być w zupełnie inny sposób oceniane i zajmować odmienną pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Subdomeny mają osobny profil linków, mogą mieć różny autorytet, a także jakość contentu może być zachowana na innym poziomie. Z tego też względu kluczowe informacje oraz elementy witryny internetowej dobrze jest zamieszczać na jej głównej stronie, a nie na subdomenach. W innym wypadku konieczna jest optymalizacja subdomeny pod kątem SEO, aby mogła zajmować czołowe miejsce w wynikach wyszukiwania.

3. Tworzenie nowej subdomeny

Stworzenie nowej subdomeny jest proste i nie zajmuje dużo czasu. Należy zalogować się do panelu administracyjnego, w miejscu, gdzie wykupuje się hosting i odnaleźć przycisk lub opcje nowa subdomena. Kolejny krok to wybór nazwy subdomeny oraz miejsca, gdzie będą przechowywane na serwerze pliki do subdomeny. Po zapisaniu ustawień nowa subdomena zostanie utworzona.