fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

URL Rating, czyli co to?

Na czym polega URL Rating?

Definicja

URL Rating jest parametrem, który wykorzystywany jest przez Ahrefs do określania jakości profilu linków dla wskazanego adresu URL. Pozwala na sprawdzenie linków zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

3 ciekawostki o URL Rating

1. Interpretacja wskaźnika URL Rating

URL Rating odzwierciedla to, w jaki sposób wyszukiwarka Google ocenia profil linkowy. Im niższa wartość wskaźnika tym gorzej, ponieważ świadczy to o znikomym znaczeniu adresu URL w rankingu Google. Wskaźnik przyjmuje wartości od 0 do 100. Pożądana jest więc wartość zbliżona do 100. To, co jeszcze warto wiedzieć o wskaźniku URL, to fakt, że pozwala na testowanie zarówno strony głównej, jak i wszystkich podstron w obrębie danej domeny. Dzięki temu możliwe jest poznanie, czy i które z podstron witryny mają moc przekładającą się na pozycjonowanie SEO.

2. Jak zwiększyć wartość URL Rating?

Istnieje kilka skutecznych sposobów, które pozwalają podnieść wartość wskaźnika URL Rating. Zalicza się do nich przede wszystkim:

  • publikację istotnych oraz rzetelnych treści, które są wartościowe dla użytkowników,
  • regularną aktualizację zawartości – dane i informacje zawsze muszą być aktualne i zgodne z prawdą,
  • używanie alt tagów, czyli opisywanie obrazów oraz multimediów przy pomocy alt tagów,
  • wartościowe, merytoryczne oraz bogate treści, które przyciągną linki z innych witryn.

Stosowanie tych zasad pozwoli także na zwiększenie konkurencyjności strony www w kontekście danego słowa kluczowego, a także przyczyni się do uniknięcia szkodliwych linków zewnętrznych, które negatywnie wpływają na wyniki wyszukiwania.