fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Visual Search, czyli co to?

Na czym polega Visual Search?

Definicja

Visual Search to wyszukiwanie wizualne oparte o technologię sztucznej inteligencji. Rozpoznaje ona obraz, a następnie szybko analizuje i wyświetla wyniki. Oznacza to, że można wyszukać informację nie tylko przy pomocy wpisywania słów kluczowych w pole wyszukiwarki, ale poprzez udostępnienie obrazu.

3 ciekawostki o Visual Search

1. Zasada działania Visual Search

Wyszukiwanie wizualne jest możliwe dzięki zaawansowanym algorytmom oraz technologii, która rozpoznaje obrazy. Są one bardzo dokładne, dlatego też uzyskane wyniki praktycznie zawsze są trafione i dostarczają użytkownikom odpowiedzi na pytania. Poza samym szukaniem po zdjęciach, możliwe jest także zidentyfikowanie przedmiotu z fragmentu obrazu. Jest to możliwe dzięki ogromnej bazie danych, którą algorytmy wyszukują. Po przesłaniu bądź zrobieniu zdjęcia i udostępnieniu go przeglądarce, algorytmy szybko i dokładnie analizują obraz i rozpoznają poszczególne obiekty na nim się znajdujące. Następnie porównują je z obszerną bazą danych i wyświetlają wyniki wyszukiwania.

2. Wykorzystanie Visual Search

Wyszukiwanie wizualne zyskuje na popularności i coraz częściej jest używane, aby szybko odnaleźć potrzebne informacje w sieci bez znajomości słów kluczowych, czy nazwy danego produktu. Z tego też powodu Visual Search znajduje wiele zastosowań. Przykładem zastosowań są między innymi:

  • sklepy internetowe – pomoc w znalezieniu podobnych przedmiotów,
  • wyszukiwanie treści na blogach,
  • biura podróży – wyszukiwanie miejsc po zdjęciach.

Visual Search jest doskonałym narzędziem, które mogą wykorzystywać wszystkie przedsiębiorstwa, gdzie kluczowy jest atrakcyjny wizualny przekaz. Trzeba mieć także na uwadze, że w ramach wyszukiwania wizualnego nie wyświetlają się wyniki paid search, czyli płatne wyszukiwanie.

3. Jak korzystać z Visual Search?

W celu skorzystania z Visual Search można posłużyć się wieloma dostępnymi narzędziami. Te najpopularniejsze to:

  • Pinterest Lens,
  • Google Lens,
  • Bing Image Search.

Z funkcji tych narzędzi można korzystać po pobraniu aplikacji na telefon lub skorzystać z wersji dostępnej w przeglądarce.