słownik pojęć marketingowych
User-Agent – co to jest, definicja
User-Agent – definicja. Co to jest?

Nagłówek umożliwiający określenie urządzenia nawiązującego połączenie z danym serwerem. Składa się z określonego ciągu znaków, a przesyła się go za pomocą protokołu http. Poszczególne witryny mogą w ten sposób łatwo zidentyfikować oprogramowanie – czyli na przykład wariant przeglądarki – z jakiego korzysta użytkownik. Niektóre z nich zawierają link lub adres e-mail umożliwiający skontaktowanie się z twórcą.
User-Agent a pozycjonowanie
Za pomocą specjalnie skonstruowanych botów możliwe jest zmienianie nagłówka w zależności od swoich potrzeb. Niektórzy twórcy wykorzystują to narzędzie do sprawdzenia tego, jak ich witryna wygląda z perspektywy innych użytkowników. Inni celowo dostosowują treści do różnych odbiorców, wyświetlając inne dane.
Z perspektywy SEO najkorzystniejsze wyjście to jednak trzymanie się jednej, niezmienionej wersji dla każdego, niezależnie od używanego sprzętu lub preferencji. Część różnic algorytmy Google mogą bowiem uznać za próby manipulacji danymi, co przekłada się na pozycję strony w wyszukiwarce.
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
- W