fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Vlog, czyli co to?

Na czym polega Vlog?

Definicja

Vlog to inaczej videoblog. Łączy ze sobą cechy bloga oraz materiałów wideo i jest formą internetowego dziennika. Innymi słowy, jest to blog, na którym umieszczane są materiały w postaci krótkich filmów wideo.

3 ciekawostki o vlogu

1. Rodzaje vlogów

Vlog może być prowadzony na wiele sposobów. Wszystko zależy od tego, jaki jest cel jego prowadzenia oraz czego oczekują widzowie. Można wyróżnić kilka podstawowych rodzajów vlogów:

  • o tematyce podróżniczej,
  • lifestylowe,
  • kulinarne,
  • rozrywkowe,
  • edukacyjne.

Oczywiście autor vloga powinien dobrze czuć się w prezentowanej tematyce, co pozwoli mu na swobodę w tworzeniu materiałów, a także wpłynie na ich wiarygodność.

2. Najważniejsze zasady tworzenia vloga

Vlogować może każdy. Materiały w postaci filmików mogą być tworzone przez osoby chcące coś przekazać innym w sieci, ale też przez firmy, które chcą promować swoje usługi. Aby vlog przyciągał widzów, warto przemyśleć sposób jego prowadzenia. Do najważniejszych zasad przed rozpoczęciem nagrywania zalicza się:

  • określenie niszy,
  • poszukanie inspiracji z sieci,
  • wybranie tematyki i stylu tworzenia,
  • zainwestowanie w dobrej jakości sprzęt.

Prowadząc bloga ,przez pewien czas trzeba także pamiętać, że istotne jest optymalizowanie treści, obserwacja widzów, sugerowanie się ich komentarzami, a także analiza wyników.

3. Vlog a marketing

Vlog jest świetnym narzędziem dla marketingu. Umożliwia promowanie marki na wiele sposobów. Aby móc korzystać z promocji za pomocą vloga, konieczna jest współpraca z twórcami. Oczywiście tematyka vloga powinna odpowiadać usługom bądź produktom danej firmy. Autorzy znanych wideo blogów posiadają z reguły wielu fanów, którzy chętnie korzystają z promowanych przez nich produktów bądź usług. Jest to więc ogromna szansa dla przedsiębiorców, aby zyskać nowych klientów, ale też zwiększyć zasięg swoich działań marketingowych. Forma współpracy między vlogerami a firmami może polegać przykładowo na wykonywaniu pozytywnych recenzji w formie filmików.