słownik pojęć marketingowych
Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
Strony, blogi Web 2.0 – definicja. Co to jest, jak je założyć
Nowoczesne serwisy internetowe często określane są mianem Web 2.0. Filozofia ta oznacza paradygmat budowy witryn, których celem jest tworzenie przyjazne dla użytkowników środowiska, w którym mogą oni dzielić się swoimi autorskimi treściami. Innymi słowy, są to strony www, w których zasadniczą rolę odgrywa content publikowany przez samych internautów, a nie autorów portalu. Doskonałym przykładem tego trendu są wszelkiego rodzaju media społecznościowe i mikroblogi takie jak Facebook, Twitter czy Instagram.
Czym charakteryzuje się Web 2.0?
Charakterystyczną cechą dla serwisów Web 2.0 jest wykorzystywanie mechanizmów znanych z blogów i portali typu Wiki, gdzie treści są współtworzone przez wiele osób, a jednocześnie stale komentowane i udostępniane przez społeczność. Do ich budowy często stosuje się nowoczesne rozwiązania informatyczne takie jak technika AJAX, framework Ruby on Rails czy technologia RWD. W trakcie ich tworzenia kładzie się szczególny nacisk na dostępność dla użytkowników różnych urządzeń: komputerów stacjonarnych, tabletów i smatfonów.
Ważną cechą stron internetowych zbudowanych zgodnie z filozofią Web 2.0 jest ich dopracowanie pod kątem pozytywnych doświadczeń, czyli zasad UX oraz UI. Nowatorskie metody są wykorzystywane również w trakcie budowy sklepów internetowych, gdzie dąży się do maksymalnego uproszczenia architektury informacji i stworzenia intuicyjnego interfejsu użytkownika. Celem tych działań jest maksymalizacja współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży, a jednocześnie minimalizowanie wskaźnika Bounce Rate.
Zauważalną właściwością serwisów klasy Web 2.0 jest również korzystanie z ogólnodostępnych treści udostępnianych na otwartych licencjach CC czy GNU GFDL. Umożliwia to szybsze, a zarazem tańsze budowanie nowoczesnych stron internetowych bez konieczności zatrudniania dedykowanych grafików czy fotografów. Należy jednak pamiętać, że unikalny content jest zasadniczym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie SEO. Jego obecność pozytywnie przekłada się na wyższe pozycje witryny w wynikach wyszukiwania.
-
t
- TTFB, czyli co to?
- Transfer domen, czyli co to?
- Thin content, czyli co to?
- TikTok, czyli co to?
- Time to Interactive, czyli co to?
- Tiny text, czyli co to?
- TITLE, czyli co to?
- TITLE tag, czyli co to?
- Topical authority, czyli co to?
- Trade marketing, czyli co to?
- Testy A/B, czyli co to?
- Techniki nieetyczne, czyli co to?
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User Generated Content, czyli co to?
- Usunięcie z indeksu, czyli co to?
- Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?
- Uszkodzone linki, czyli co to?
- UTM generator, czyli co to?
- Utrzymanie strony, czyli co to?
- Użyteczność strony, czyli co to?
- Uczenie maszynowe (Machine learning), czyli co to?
- Ubersuggest, czyli co to?
- UI, czyli co to?
- Unikalna treść, czyli co to?
- Up-selling, czyli co to?
- URL Rating, czyli co to?
- User agent, czyli co to?
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja