fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Webinar, czyli co to?

Na czym polega Webinar?

Definicja

Webinar jest skrótem od web seminarium. Oznacza spotkanie online prelegenta z uczestnikami. Jest to obecnie jedna z bardziej popularnych metod szkoleń bez konieczności osobistego uczestnictwa. Webinar odbywa się w czasie rzeczywistym, czyli jest transmisją na żywo.

3 ciekawostki o webinarze

1. Podstawowe rodzaje webinaru

Dostęp do Internetu oraz nowoczesnych urządzeń daje wiele możliwości, jeżeli chodzi o sposób prowadzenia webinaru. Wyróżnia się następujące rodzaje:

  • otwarte,
  • zamknięte,
  • jednorazowe,
  • cykliczne.

Webinary otwarte są publiczne, co oznacza, że każdy może wziąć w nich udział. W większości przypadków są one organizowane po to, aby zdobyć nowych klientów, czy poinformować tych obecnych o nowych produktach, bądź usługach. Natomiast w webinarach zamkniętych mogą brać udział tylko osoby posiadające zaproszenie. Ponadto spotkania mogą być organizowane jednorazowo. W takim wypadku kierowane są one do konkretnej grupy odbiorców w celu promocji. Z kolei cykliczne webinary pozwalają na nawiązywanie więzi z klientami, zwiększenie zaangażowania, a także dostarczają uczestnikom konkretnej wiedzy w danym temacie.

2. Przygotowanie webinaru

Organizacja webinaru powinna być poprzedzona przygotowaniami, ponieważ gwarantują one powodzenie spotkania online. Aby przygotować ciekawy webinar, który zaangażuje uczestników, kluczowe jest:

  • wybranie tematu,
  • określenie do kogo będzie skierowany webinar,
  • zaproszenie uczestników,
  • zaplanowanie koncepcji prezentacji,
  • rejestracja użytkowników,
  • promocja webinaru.

Dzięki tym działaniom spotkanie online będzie ciekawe, wartościowe, a także angażujące dla uczestników.

3. Narzędzia do prowadzenia webinarów

Aby móc sprawnie przeprowadzić webinar, warto korzystać z dostępnych narzędzi, które pozwolą ten proces ułatwić. Do wyboru są oczywiście oprogramowania płatne i darmowe. Do tych popularnych zalicza się:

  • Zoom,
  • GoToWebinar,
  • Google Hangouts,
  • EasyWebinar,
  • Livestorm.

Poszczególne platformy oferują odmienne opcje, jeżeli chodzi o cenę, maksymalną ilość uczestników, możliwość zapisu transmisji, możliwość komentowania na bieżąco i zadawania pytań w formie tekstu, czy streaming na inne platformy takie, jak Facebook lub YouTube.