SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Wiek domeny, czyli co to?
Na czym polega Wiek domeny?
Definicja
Wiek domeny to czas istnienia domeny. Liczy się go od momentu jej rejestracji. Wiek domeny nazywany także z angielskiego domain age, jest jednym z czynników, który ma wpływ na pozycję danej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania.
3 ciekawostki o wieku domeny
1. Sprawdzanie wieku domeny
Wiek domeny może być sprawdzony na wiele sposobów w zależności od tego, czy jest ona domeną lokalną, czy też globalną. W przypadku domen lokalnych podstawowym narzędziem jest who.is. Po wejściu na stronę wystarczy tylko wpisać adres domeny, której wiek chce się sprawdzić. Po zatwierdzeniu pojawią się szczegółowe informacje na jej temat, w tym właśnie data rejestracji, a także kto jest jej właścicielem i do jakiego serwera należy. Można także posługiwać się dowolnym narzędziem SEO, które posiada taką opcję. Przykładem może być Domain Age Checker. Pozwala ono sprawdzić także wiek domen globalnych.
2. Wiek domeny a pozycjonowanie strony
Domain age jest istotnym czynnikiem, który ma wpływ na to, na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania znajdzie się dana strona. Wszystko ze względu na to, że im starsza domena, tym jest lepiej oceniania przez algorytmy Google. Dlatego wysoki wskaźnik domain age jest pożądany. Wszystko ze względu na to, że nowo zarejestrowane domeny mogą mieć problem z uzyskaniem wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania ze względu między innymi na brak autorytetu.
3. Ważność domeny a jej wiek
Domeny globalne oraz lokalne posiadają swój cykl życia, co oznacza, że mogą zakończyć swoje funkcjonowanie i trafić do puli domen wolnych. W przypadku domen lokalnych brak jej opłaty skutkuje tymczasową kwarantanną trwającą 30 dni. Jeżeli po tym czasie płatność w dalszym ciągu nie zostanie uregulowana, domena traci ważność i będzie możliwa do ponownego wykorzystania przez innego właściciela. Taka sytuacja wiąże się z tym, że domena będzie ponownie zarejestrowana, więc jej wiek będzie liczony od kolejnej, a nie pierwszej rejestracji.
-
t
- TTFB, czyli co to?
- Transfer domen, czyli co to?
- Thin content, czyli co to?
- TikTok, czyli co to?
- Time to Interactive, czyli co to?
- Tiny text, czyli co to?
- TITLE, czyli co to?
- TITLE tag, czyli co to?
- Topical authority, czyli co to?
- Trade marketing, czyli co to?
- Testy A/B, czyli co to?
- Techniki nieetyczne, czyli co to?
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User Generated Content, czyli co to?
- Usunięcie z indeksu, czyli co to?
- Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?
- Uszkodzone linki, czyli co to?
- UTM generator, czyli co to?
- Utrzymanie strony, czyli co to?
- Użyteczność strony, czyli co to?
- Uczenie maszynowe (Machine learning), czyli co to?
- Ubersuggest, czyli co to?
- UI, czyli co to?
- Unikalna treść, czyli co to?
- Up-selling, czyli co to?
- URL Rating, czyli co to?
- User agent, czyli co to?
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja