SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
Czym jest ZBS?
Definicja
Liczba znaków jest pojęciem używanym w odniesieniu do tworzonych treści na strony internetowe. Pozwala na określenie długości danego tekstu. W przypadku liczby znaków bez spacji, długość tekstu liczona jest bez uwzględnienia spacji, czyli odstępów między poszczególnymi słowami.
2 ciekawostki o liczbie znaków bez spacji
1. Znaczenie długości publikowanych tekstów
Długość treści umieszczanych na blogach, czy stronach internetowych i w mediach społecznościowych jest dość ważna. Wszystko dlatego, że zasady SEO określają, jaka ilość znaków bez spacji będzie odpowiednia w konkretnym przypadku, co także ma znaczenie na poprawność wyświetlania się strony oraz treści, umieszczony w jej poszczególnych elementach.
Ponadto długość treści ma znaczenie także w przypadku działań marketingowych. Niektóre marki znane są z krótkich chwytliwych treści, z kolei inne strony słyną z rozbudowanych artykułów wyczerpujących dany temat.
2. Jak sprawdzić liczbę znaków bez spacji?
Sprawdzenie, ile dany tekst posiada znaków bez spacji, jest bardzo proste. Może się nieco różnić w przypadku odmiennych programów do tworzenia tekstu. Jeżeli chodzi o Worda i pakiet MS Office, należy na dole strony dokumentu odszukać opcję Wyrazy, a następnie w nią kliknąć. Pojawi się okienko ze statystykami wyrazów, gdzie znajdzie się także zestawienie liczby znaków bez spacji. W opcję Statystyka wyrazów można także wejść odszukując w górnym menu pole Recenzja.
Ponadto przy pomocy statystyki wyrazów można sprawdzić cały dokument pod względem ilości znaków bez spacji, ale też wyświetlić dane dla konkretnego fragmentu. Aby to zrobić, wystarczy zaznaczyć fragment tekstu, a następnie postępować zgodnie z powyższymi wskazówkami.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja