SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Zła struktura strony, czyli co to?
Na czym polega Zła struktura strony?
Definicja
Struktura strony to jej hierarchia oraz nawigacja. Nazywana jest także architekturą strony. Jest to inaczej mówiąc sposób organizacji strony i zawartości, jaka się na niej znajduje. O złej strukturze strony mówi się wtedy, gdy nie jest ona opracowana w taki sposób, aby pozwalała zrozumieć wyszukiwarkom oraz użytkownikom, w jaki sposób poszczególne podstrony są ze sobą powiązane.
3 ciekawostki o złej strukturze strony
1. Jak wygląda struktura strony?
Struktura strony, a więc sposób, w jaki organizowana jest jej zawartość, dzieli się na dwa podstawowe elementy. Są to:
- kategorie,
- podkategorie.
Kategorie stanowi główna strona oraz inne o równie istotnym znaczeniu. Powinny się one znaleźć w menu. Natomiast podkategorie to pozostałe podstrony. Mogą również znajdować się w menu, ale nie muszą. Ważną częścią każdej witryny internetowej jest także jej stopka znajdująca się na dole strony.
2. Dlaczego struktura strony jest tak ważna?
Struktura strony pozwala na uporządkowanie jej zawartości. Dzięki temu roboty wyszukiwarek łatwiej znajdą, otworzą oraz będą mogły indeksować podstrony w witrynie. Dodatkowo uporządkowana treść sprawia, że użytkownicy odwiedzający stronę szybko i bez trudności odnajdą informacje, których szukają.
Jeżeli strona powstała bez przemyślanych działań, a jej zawartość jest rozmieszczona w sposób chaotyczny, to wzrasta prawdopodobieństwo, że użytkownik, który znajdzie się na takiej stronie, bardzo szybko ją opuści nie znajdując odpowiedzi na zadane pytanie bądź nie dokonując pożądanych przez właściciela strony akcji. Co więcej, zła struktura strony utrudnia robotom wyszukiwarki jej odnalezienie oraz zaindeksowanie.
3. Jak poprawić złą strukturę strony?
Istnieje kilka sposobów na to, aby móc lepiej uporządkować strukturę strony. Są to między innymi:
- posiadanie wielu warstw z odrębnymi definicjami,
- organizacja podstron według słów kluczowych,
- poprawa nawigacji,
- usunąć nieaktualne treści,
- zadbanie o wewnętrzną strukturę linkowania,
- przygotowanie mapy witryny.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja