fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Zła struktura strony, czyli co to?

Na czym polega Zła struktura strony?

Definicja

Struktura strony to jej hierarchia oraz nawigacja. Nazywana jest także architekturą strony. Jest to inaczej mówiąc sposób organizacji strony i zawartości, jaka się na niej znajduje. O złej strukturze strony mówi się wtedy, gdy nie jest ona opracowana w taki sposób, aby pozwalała zrozumieć wyszukiwarkom oraz użytkownikom, w jaki sposób poszczególne podstrony są ze sobą powiązane.

3 ciekawostki o złej strukturze strony

1. Jak wygląda struktura strony?

Struktura strony, a więc sposób, w jaki organizowana jest jej zawartość, dzieli się na dwa podstawowe elementy. Są to:

  • kategorie,
  • podkategorie.

Kategorie stanowi główna strona oraz inne o równie istotnym znaczeniu. Powinny się one znaleźć w menu. Natomiast podkategorie to pozostałe podstrony. Mogą również znajdować się w menu, ale nie muszą. Ważną częścią każdej witryny internetowej jest także jej stopka znajdująca się na dole strony.

2. Dlaczego struktura strony jest tak ważna?

Struktura strony pozwala na uporządkowanie jej zawartości. Dzięki temu roboty wyszukiwarek łatwiej znajdą, otworzą oraz będą mogły indeksować podstrony w witrynie. Dodatkowo uporządkowana treść sprawia, że użytkownicy odwiedzający stronę szybko i bez trudności odnajdą informacje, których szukają.

Jeżeli strona powstała bez przemyślanych działań, a jej zawartość jest rozmieszczona w sposób chaotyczny, to wzrasta prawdopodobieństwo, że użytkownik, który znajdzie się na takiej stronie, bardzo szybko ją opuści nie znajdując odpowiedzi na zadane pytanie bądź nie dokonując pożądanych przez właściciela strony akcji. Co więcej, zła struktura strony utrudnia robotom wyszukiwarki jej odnalezienie oraz zaindeksowanie.

3. Jak poprawić złą strukturę strony?

Istnieje kilka sposobów na to, aby móc lepiej uporządkować strukturę strony. Są to między innymi:

  • posiadanie wielu warstw z odrębnymi definicjami,
  • organizacja podstron według słów kluczowych,
  • poprawa nawigacji,
  • usunąć nieaktualne treści,
  • zadbanie o wewnętrzną strukturę linkowania,
  • przygotowanie mapy witryny.