SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Znacznik em, czyli co to?
Na czym polega Znacznik em?
Definicja
Znacznik em należy do języka HTML, który służy do tworzenia stron internetowych. Definiuje on emfazę, czyli nacisk w wymowie. Pojedyncze słowo bądź fragment tekstu podkreślany jest przez wypowiadanie go z inną intonacją niż pozostała część.
3 ciekawostki o znaczniku em
1. Kiedy używa się znacznika em?
Znacznik em używany jest w celu podkreślenia i uwypuklenia znaczenia konkretnego wyrazu lub frazy. Tekst w znaczniku em pisany jest pochyloną czcionką. Najczęściej znacznik em używany jest w celu:
- wyróżnienia ważnych cytatów,
- poprawy czytelności tekstu,
- ułatwienia odnalezienia istotnych fragmentów w treści.
Ponadto znacznik em wykorzystywany jest także jako wsparcie oprogramowania czytającego dla osób niewidomych lub słabowidzących.
2. Jak wygląda znacznik em?
W celu wprowadzenia na stronie treści w pochyleniu, czyli w znaczniku em należy użyć nawiasów ostrych. Znacznik wygląda następująco: <em>treść</em>. To, co znajdzie pomiędzy nawiasami, na stronie pojawi się jako tekst pochylony. Taki zapis daje sygnał robotom wyszukiwarki, że wyodrębniony fragment jest szczególnie istotny i powinny zwrócić na niego szczególną uwagę.
3. Różnice między znacznikiem em a kursywą
Efekt wizualny znacznika em i kursywy może wydawać się niemalże identyczny. Jednak istnieje zasadnicza różnica między znacznikiem em a kursywą. Przede wszystkim znacznik em pozwala dodatkowo na wyróżnienie i podkreślenie zdania, słowa bądź wyrażenia, co jest zauważalne przez roboty wyszukiwarek. Tekst pisany kursywą traktowany jest przez roboty jako zwykła treść, nie będzie więc dla nich bardziej istotna.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja