fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Unikalna treść, czyli co to?

Na czym polega Unikalna treść?

Definicja

Unikalna treść na stronach internetowych jest kluczowa w przypadku pozycjonowania SEO. Wszystko ze względu na to, że przyciągają użytkowników oraz zatrzymują ich na dłużej na danej stronie internetowej. Dodatkowo Google wyżej pozycjonuje strony www z wysokim jakościowo contentem.

3 ciekawostki o unikalnej treści

1. Cechy unikalnych treści

Unikalne treści uważane są za te o najwyższej jakości, ponieważ zawierają pewną wartość dla użytkowników. Innymi słowy dostarczają czytelnikom konkretnych, sprawdzonych i użytecznych dla nich informacji.

Oczywiście treść zamieszczana na stronach powinna być uzależniona od jej rodzaju, a także branży. W przypadku stron usługowych kluczowe jest dostarczenie użytkownikom konkretnych informacji, bez długiego rozpisywania się, aby szybko mogli podjąć decyzję o skorzystaniu z oferty. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku stron blogowych. Tutaj długie i wyczerpujące wpisy są wręcz pożądane.

Kluczowe jest także, aby w publikowanych treściach zamieszczać słowa kluczowe, które są odpowiednio dobrane pod kątem pozycjonowania SEO.

2. Najczęstsze błędy w tworzeniu unikalnych treści

Stworzenie nowej treści o wysokiej jakości, która będzie zawierać rzetelne informacje może przysporzyć nieco trudności. Dlatego też niektórzy decydują się na powielanie treści. Jest to tak zwany duplicate content, który nie jest pożądany, a wręcz przeciwnie, może doprowadzić do negatywnych konsekwencji.

Duplikowanie treści, to kopiowanie części bądź całości tekstu na inne strony www. Powielanie treści występuje także w obrębie tej samej witryny i ma miejsce, gdy jeden tekst występuje w więcej niż jednej podstronie.

Algorytmy Google skutecznie wykrywają zduplikowane treści i w przypadku dużych naruszeń stosowane są kary.

3. Zalety tworzenia unikalnych treści

Publikowanie unikalnych treści pozwala wiele zyskać właścicielom witryn internetowych. Przede wszystkim ta strategia działania wpływa na:

  • lepszą pozycję strony www w wynikach wyszukiwania Google,
  • możliwość stania się ekspertem w danej kategorii bądź branży,
  • dzielenie się między użytkownikami wartością treścią opublikowaną na danej stronie www,
  • zwiększenie ruchu na stronie.