Pojęcie zasięg reklamy oznacza liczbę osób, do której potencjalnie może dotrzeć albo dotarł przekaz komunikowany poprzez kampanię reklamową. Termin ten może dotyczyć zarówno działań online, jak i offline. Nowoczesne narzędzia marketingowe pozwalają na wstępne oszacowanie tej wartości w zależności od zadanych zmiennych, tj. budżetu, targetowania grupy docelowej (wiek, zainteresowania, zachowania, płeć czy język odbiorców), geolokalizacji czy czasu emisji. Precyzja szacunków zależy od medium, jakie wykorzystujemy.
Jak mierzyć i analizować zasięg reklamy?
Termin zasięg reklamy to jeden z podstawowych wskaźników mediowych, który należy mierzyć i analizować. W przypadku kampanii CPC prowadzonych w wyszukiwarce internetowej lub sieci reklamowej doskonałym rozwiązaniem w tym zakresie jest narzędzie Google Analytics. Umożliwia ono weryfikację rzeczywistej ilości unikalnych użytkowników, do których docieramy z przekazem marketingowym. Rozpatrując działania promocyjne w prasie, telewizji czy radiu zwykle stosuje się metodę ankietową i dodatkowe estymacje wyników.
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)