SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
Na czym polega Wartość konw./kliknięcie?
Definicja
Wartość konw./kliknięcie jest jednym z kluczowych wskaźników w kampaniach Google Ads. Informuje o tym, ile pieniędzy generuje pojedyncze kliknięcie użytkownika w daną reklamę. Inaczej mówiąc wskaźnik ten pokazuje, ile konwersji uzyskało się na podstawie kliknięć.
2 ciekawostki o wskaźniku konw./kliknięcie
1. Obliczanie wartości konw./kliknięcie
Konwersja to działania użytkowników podjęte po kliknięciu w reklamę, które są pożądane przez właścicieli stron internetowych. Może to być dokonanie zakupu, czy też rejestracja użytkownika w sklepie online lub zapis do newslettera.
Aby obliczyć wartość konw./kliknięcie, należy posłużyć się prostym wzorem. Wystarczy podzielić wartość wszystkich konwersji z interesującego okresu przez liczbę kliknięć, która została uzyskana w tym samym okresie.
Dzięki poznaniu wartości konw./kliknięcie można uzyskać dane o tym, czy prowadzona kampania reklamowa przynosi zamierzone efekty oraz czy jest opłacalna. Współczynnik ten warto zatem mierzyć na różnych etapach prowadzonej kampanii reklamowej, aby monitorować jej postępy i w przypadku negatywnych zmian, szybko reagować. W ten sposób możliwe jest zachowanie efektywnej kampanii promującej produkty bądź usługi oraz ograniczenie dodatkowych i zbędnych kosztów.
2. Wartość konw./kliknięcie w Google Ads
Dzięki Google Ads można skutecznie i w przejrzysty sposób śledzić konwersje oraz wartość konw./kliknięcie. Wystarczy tylko wykorzystać tag konwersji, który dodaje się w formie fragmentu kodu na stronę www. Pozwala on informować system reklamowy, kiedy doszło do konwersji.
Wartość konw./kliknięcie można szybko odnaleźć w panelu Google Ads. Po zalogowaniu się na konto należy wejść w Kampanie, a następnie w Kolumny i kliknąć Modyfikuj kolumny. Potrzebną w danym momencie metrykę można odszukać przy pomocy wyszukiwarki lub z wykorzystaniem sekcji Konwersje. Następnie po zaznaczeniu okienka Wartość konw./kliknięcie pojawią się pożądane informacje.
-
t
- TTFB, czyli co to?
- Transfer domen, czyli co to?
- Thin content, czyli co to?
- TikTok, czyli co to?
- Time to Interactive, czyli co to?
- Tiny text, czyli co to?
- TITLE, czyli co to?
- TITLE tag, czyli co to?
- Topical authority, czyli co to?
- Trade marketing, czyli co to?
- Testy A/B, czyli co to?
- Techniki nieetyczne, czyli co to?
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User Generated Content, czyli co to?
- Usunięcie z indeksu, czyli co to?
- Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?
- Uszkodzone linki, czyli co to?
- UTM generator, czyli co to?
- Utrzymanie strony, czyli co to?
- Użyteczność strony, czyli co to?
- Uczenie maszynowe (Machine learning), czyli co to?
- Ubersuggest, czyli co to?
- UI, czyli co to?
- Unikalna treść, czyli co to?
- Up-selling, czyli co to?
- URL Rating, czyli co to?
- User agent, czyli co to?
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja