fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wideoblog, czyli co to?

Na czym polega Wideoblog?

Definicja

Wideoblog, czy też Vlog to rodzaj bloga, który prowadzony jest w formie filmów wideo o różnej długości. Jest to obecnie jedna z popularniejszych form dzielenia się z innymi nie tylko treściami rozrywkowymi, ale też o wartościowym contencie.

3 ciekawostki o wideobloga

1. Tematyka i forma wideobloga

Wideoblog może zawierać treści o bardzo różnorodnej tematyce. Twórcy mogą dzielić się z widzami swoim osobistym życiem, konkretną specjalistyczną tematyką lub publikować filmy o charakterze rozrywkowym. Najczęściej można wyróżnić wideoblogi:

  • kulinarne,
  • podróżnicze,
  • rozrywkowe,
  • lifestylowe,
  • modowe.

Jednak coraz częściej krótkie filmiki dotyczą także konkretnych zagadnień specjalistycznych. Mogą być one publikowane zarówno przez osoby prywatne, jak i przez pracowników danego przedsiębiorstwa. Dodatkowo filmy mogą mieć odmienne długości, stylistykę i formę przekazu. Wszystko zależy od tego, jaka jest grupa odbiorców oraz tematyka prowadzonego wideobloga.

2. Podstawowe zasady prowadzenia wideobloga

Wideoblog jest dość prostym sposobem na zaistnienie w sieci. Jednak, aby tak się stało, konieczne jest, aby w czasie tworzenia pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Są to:

  • znalezienie niszy,
  • określenie grupy odbiorców,
  • określenie tematyki oraz stylu prowadzonego wideobloga,
  • wyposażenie się w dobrej jakości sprzęt umożliwiający nagrywanie wysokiej jakości materiałów wideo,
  • podążanie za obecnymi trendami,
  • tworzenie planów każdego odcinka wideobloga.

Ponadto niezbędne może się okazać takie wyposażenie jak mikrofon, lampy zapewniające dobre światło, a także statyw i znajomość najnowszych trendów pojawiających się w mediach społecznościowych.

3. Wykorzystanie wideobloga w marketingu

Przedsiębiorstwa także mogą prowadzić własne wideoblogi, publikując na nich przykładowo ciekawostki odnośnie produktów lub usług. Inną formą jest współpraca z twórcami wideoblogów. Znany autor posiadający wielu obserwujących może skutecznie zachęcać swoich fanów, do skorzystania z oferty danej firmy bądź jej produktów.