fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

User Generated Content, czyli co to?

Na czym polega User Generated Content?

Definicja

User Generated Content jest zawartością, którą tworzą użytkownicy, czyli wszystkie osoby postronne oraz znające już domenę. W ramach swojej aktywności w sieci tworzą treści o marce poprzez dodawanie hasztagów w postach w mediach społecznościowych, czy pisząc posty na forach.

3 ciekawostki o User Generated Content

1. Jak użytkownicy tworzą User Generated Content?

Treści tworzone przez użytkowników z reguły są darmowe oraz niesponsorowane i nieopłacane przez markę, o której się w nich wspomina. User Generated Content jest stosowany wszędzie i bardzo często. Wszystko za sprawą tego, że wiele użytkowników korzysta obecnie z Internetu oraz mediów społecznościowych, gdzie chętnie dzieli się opiniami i spostrzeżeniami. Do popularnych przykładów User Generated Content zalicza się treści:

  • publikowane na portalach społecznościowych typu Facebook, Instagram Twitter,
  • umieszczane na witrynach internetowych,
  • w reklamach,
  • na czatach,
  • na forach internetowych,
  • na blogach,
  • w recenzjach,
  • w komentarzach.

Trzeba mieć na uwadze, że User Generated Content to nie zawsze pozytywne opinie o danej marce. Użytkownicy niezadowoleni z usług bądź produktów danej firmy także mogą swoją opinię wyrazić przykładowo w negatywnych komentarzach.

2. Zalety User Generated Content

Tworzenie treści przez użytkowników przynosi wiele korzyści dla przedsiębiorstw. Do tych największych zaliczyć można:

  • zwiększenie wiarygodności marki,
  • zwiększenie zainteresowania ofertą,
  • brak dodatkowych kosztów,
  • darmową promocję,
  • zwiększenie ruchu organicznego.

Dodatkowo liczne badania wykazały, że klienci chętniej wybierają produkty i usługi firm, o których informacje i opinie zamieszczają inni użytkownicy.

3. Co zawiera User Generated Content?

Treści publikowane przez użytkowników mogą mieć bardzo różnorodną formę zarówno rozbudowaną, jak i bardzo lakoniczną. W treściach User Generated Content często znajdują się takie informacje, jak:

  • ocena w skali,
  • szczegółowy opis,
  • zdjęcia produktu lub z realizacji wykonanej usługi,
  • odpowiedź sprzedawcy lub usługodawcy na komentarz,
  • datę publikacji.