fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?

Na czym polegają Wykluczające słowa kluczowe?

Definicja

Wykluczające słowa kluczowe związane są z kampaniami reklamowymi Google Ads. Są to słowa kluczowe, na które dana reklama nie powinna zostać wyświetlona. Z tego też powodu słowa kluczowe wykluczające są tak samo ważne jak słowa kluczowe.

3 ciekawostki o wykluczających słowach kluczowych

1. Po co stosuje się wykluczające słowa kluczowe?

Celem zastosowania wykluczających słów kluczowych jest to, aby dokładnie kierować reklamy, co z kolei zwiększa szanse na to, że będą wyświetlane osobom, które są rzeczywiście zainteresowane daną ofertą. To działanie zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik po zobaczeniu takiej reklamy wejdzie w link i na stronę z ofertą, dokonując tym samym konwersji oraz przyczynia się do zwiększenia wskaźnika klikalności. Dodatkowo szanse, na to, że taka osoba skorzysta z oferty, także są większe.

2. Rodzaje wykluczających słów kluczowych

Istnieje kilka rodzajów wykluczających słów kluczowych, które rozróżnia się w zależności do tego, czy kampania prowadzona jest w sieci wyszukiwania, czy też reklamowej. W przypadku sieci wyszukiwania wyróżnia się:

  • wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym,
  • wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia,
  • wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym.

W pierwszym przypadku reklama nie będzie wyświetlana, gdy wykluczające słowa kluczowe będą w wyszukiwanym wyrażeniu w dowolnej kolejności. Natomiast w dopasowaniu do wyrażenia reklama nie będzie wyświetlana w sytuacji, gdy wyszukiwane będą te same słowa kluczowe w identycznej kolejności. Z kolei w przypadku dopasowania ścisłego, reklama nie będzie wyświetlana, gdy wykluczające słowa kluczowe będą zawierać wszystkie elementy frazy kluczowej w takiej samej kolejności oraz bez dodatkowych słów.

3. Korzyści stosowanie wykluczających słów kluczowych

Dzięki zastosowaniu wykluczających słów kluczowych można skupić się na najważniejszych słowach kluczowych, które mają ogromne znaczenie w przypadku pozycjonowania SEO. Dodatkowo do korzyści zalicza się także możliwość eliminacji kliknięć, które nie generują konwersji, zwiększenie skuteczności kampanii reklamowych, czy lepszą kontrolę nad budżetem przeznaczonym na działania promocyjne.