Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
Słownik pojęć marketingowych
SEM (Search Engine Marketing) – definicja. Co to jest?

Marketing internetowy to jedna z najbardziej dynamicznych branż, która pozwala firmom na promowanie ich produktów i usług na całym świecie. SEM (Search Engine Marketing) to element działań marketingowych w internecie, który skupia w sobie szereg narzędzi istotnych dla odpowiedniego wypromowania biznesu w sieci. Zwykle jest on realizowany przez zewnętrzne agencje interaktywne albo wewnętrzne działy dużych przedsiębiorstw. Jest uznawany za skuteczniejszy niż tradycyjne metody outdoorowe (np. banery czy ulotki).
Na czym polega Search Engine Marketing?
Działania z zakresu Search Engine Marketing (w skrócie SEM) zawierają w sobie zarówno pozycjonowanie SEO, mające na celu podniesienie organicznej pozycji strony www w wyszukiwarce Google, jak i kampanie reklamowe w modelu PPC. Reklamy Pay Per Click to m.in. linki sponsorowane wyświetlane u góry rezultatów wyszukiwania na dane słowa kluczowe. Można zatem przyjąć, iż termin odnosi się do całościowej, wielokanałowej strategii obecności oraz reklamy danej marki, produktu czy usługi w internecie.
Jakie są elementy działań SEM?
Termin SEM, czyli Search Engine Marketing oznacza szereg kompleksowych działań mających na celu budowę pozytywnego wizerunku firmy w internecie, a w konsekwencji podniesienie sprzedaży. Głównym ośrodkiem promocji jest tutaj wyszukiwarka internetowa (zwykle Google), a zasadniczą intencją przekierowanie użytkowników na stronę www lub konkretną podstronę albo landing page. Jakie elementy możemy wyróżnić w realizacji tych zadań?
Pozycjonowanie SEO
Podniesienie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania to jeden z głównych celów każdej strategii obecności firmy w sieci. Pozycjonowanie jest zatem zasadniczym elementem SEM. Search Engine Marketing związany z SEO dzieli się na szereg działań, które pozwalają na skuteczny wzrost średniej pozycji serwisu w rezultatach Google:
- publikowanie artykułów blogowych wewnątrz strony www, jak i sponsorowanych wpisów w zewnętrznych portalach branżowych,
- odpowiednia optymalizacja witryny (meta-tagi, skrypty JavaScript, czas ładowania, etc.),
- profil linków wewnętrznych oraz kierujących do naszego serwisu z zewnątrz,
- wskaźnik zaufania do domeny i jej wiek.
Istnieje szereg narzędzi, które pomagają w opracowywaniu strategii pozycjonowania SEO, a także analizowaniu działań konkurencji w tym zakresie. Wśród nich są rozwiązania pozwalające na analizę słów kluczowych oraz pomiar korelacji czynników on-page, sprawdzenie widoczności domeny czy lepsze planowanie treści i optymalizację strategii contentowej.
Kampanie PPC w Google Ads
Nierozłącznym elementem obecności marki w internecie i strategii SEM są kampanie PPC w Google Ads. Model Pay Per Click jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań reklamowych stosowanych przez marketerów do budowy wizerunku i podnoszenia sprzedaży poprzez kanały e-commerce. Reklama CPC (ang. Cost-Per-Click) to model, w którym reklamodawca ponosi koszt za każde kliknięcie linka sponsorowanego albo baneru graficznego. Dzięki nowoczesnym narzędziom internetowym możemy kompleksowo analizować każdy etap lejka sprzedażowego wytworzonego poprzez działania PPC.
Czy warto stosować SEM w e-commerce?
Przedsiębiorcy internetowi, szczególnie początkujący e-biznesmeni, często zadają pytanie, czy zawsze warto stosować SEM w biznesie e-commerce. W przypadku handlu w internecie korzystanie z rozwiązań Search Engine Marketing jest nieodzownym elementem obecności w sieci. Jeżeli nie dysponujemy odpowiednimi zasobami finansowymi na uruchomienie kampanii PPC w Google Ads, to zdecydowanie powinniśmy się zainteresować pozycjonowaniem SEO. Na wczesnym etapie działalności artykuły blogowe możemy tworzyć i publikować sami.
-
t
- TTFB, czyli co to?
- Transfer domen, czyli co to?
- Thin content, czyli co to?
- TikTok, czyli co to?
- Time to Interactive, czyli co to?
- Tiny text, czyli co to?
- TITLE, czyli co to?
- TITLE tag, czyli co to?
- Topical authority, czyli co to?
- Trade marketing, czyli co to?
- Testy A/B, czyli co to?
- Techniki nieetyczne, czyli co to?
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User Generated Content, czyli co to?
- Usunięcie z indeksu, czyli co to?
- Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?
- Uszkodzone linki, czyli co to?
- UTM generator, czyli co to?
- Utrzymanie strony, czyli co to?
- Użyteczność strony, czyli co to?
- Uczenie maszynowe (Machine learning), czyli co to?
- Ubersuggest, czyli co to?
- UI, czyli co to?
- Unikalna treść, czyli co to?
- Up-selling, czyli co to?
- URL Rating, czyli co to?
- User agent, czyli co to?
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja