Nowoczesne serwisy internetowe często określane są mianem Web 2.0. Filozofia ta oznacza paradygmat budowy witryn, których celem jest tworzenie przyjazne dla użytkowników środowiska, w którym mogą oni dzielić się swoimi autorskimi treściami. Innymi słowy, są to strony www, w których zasadniczą rolę odgrywa content publikowany przez samych internautów, a nie autorów portalu. Doskonałym przykładem tego trendu są wszelkiego rodzaju media społecznościowe i mikroblogi takie jak Facebook, Twitter czy Instagram.
Czym charakteryzuje się Web 2.0?
Charakterystyczną cechą dla serwisów Web 2.0 jest wykorzystywanie mechanizmów znanych z blogów i portali typu Wiki, gdzie treści są współtworzone przez wiele osób, a jednocześnie stale komentowane i udostępniane przez społeczność. Do ich budowy często stosuje się nowoczesne rozwiązania informatyczne takie jak technika AJAX, framework Ruby on Rails czy technologia RWD. W trakcie ich tworzenia kładzie się szczególny nacisk na dostępność dla użytkowników różnych urządzeń: komputerów stacjonarnych, tabletów i smatfonów.
Ważną cechą stron internetowych zbudowanych zgodnie z filozofią Web 2.0 jest ich dopracowanie pod kątem pozytywnych doświadczeń, czyli zasad UX oraz UI. Nowatorskie metody są wykorzystywane również w trakcie budowy sklepów internetowych, gdzie dąży się do maksymalnego uproszczenia architektury informacji i stworzenia intuicyjnego interfejsu użytkownika. Celem tych działań jest maksymalizacja współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży, a jednocześnie minimalizowanie wskaźnika Bounce Rate.
Zauważalną właściwością serwisów klasy Web 2.0 jest również korzystanie z ogólnodostępnych treści udostępnianych na otwartych licencjach CC czy GNU GFDL. Umożliwia to szybsze, a zarazem tańsze budowanie nowoczesnych stron internetowych bez konieczności zatrudniania dedykowanych grafików czy fotografów. Należy jednak pamiętać, że unikalny content jest zasadniczym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie SEO. Jego obecność pozytywnie przekłada się na wyższe pozycje witryny w wynikach wyszukiwania.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO