SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Znacznik italic, czyli co to?
Na czym polega Znacznik italic?
Definicja
Znacznik italic stosowany jest do formatowania tekstu. Pozwala na nadanie mu postaci kursywy. Oznacza się go także symbolem ‘i’ i stanowi jeden z podstawowych znaczników wykorzystywanych podczas tworzenia stron internetowych.
3 ciekawostki o znaczniku italic
1. W jakim celu stosuje się znacznik italic
Tekst pisany kursywą przede wszystkim pozwala na zwrócenie uwagi użytkowników. Ponadto znacznik italic podkreśla ważność danej treści, a także pozwala uwypuklić ją na tle pozostałego tekstu. Co jest ważną informacją znacznik italic nie ma większego znaczenia dla robotów indeksujących. Z tego też względu jest on używany przede wszystkim ze względu na użytkowników.
2. Główne zalety stosowania znacznika italic
Do najważniejszych zalet znacznika italic zalicza się to, że pozwala on w bardzo prosty, a zarazem skuteczny sposób, aby zwrócić uwagę na konkretny fragment tekstu. Dodatkowo znacznik italic:
- zwiększa czytelność tekstu,
- nadaje dynamiczny styl tekstowi,
- podkreśla ważność słowa, frazy, czy też zdania, a nawet fragmentu treści,
- pozwalają zachować estetykę treści.
Co więcej, znacznik italic wykorzystywany jest często w przypadku cytatów, tytułów, czy też dialogów i nazw własnych.
3. Różnice między znacznikiem italic a em
Znacznik italic nie pełni żadnej dodatkowej funkcji poza wizualnym wyróżnieniem tekstu. Ma on postać <i> treść</>. Z tego też względu nie ma on większego znaczenia dla robotów wyszukiwarek internetowych. Drugim podobnym do znacznika italic, jest znacznik em. Na pierwszy rzut oka, oba wyglądają tak samo i po ich zastosowaniu tekst widoczny jest w czcionce pochyłej. Największa różnica to właśnie to, że znacznik em jest zauważalny przez roboty wyszukiwarki, a co jest z tym związane, ma także wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Dlatego też warto zastanowić się, kiedy lepszym wyborem będzie zastosowanie znacznika italic, a kiedy em. Wszystko zależy od efektów, jakie chce się osiągnąć.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja