SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Zepsute linki, czyli co to?
Na czym polegają Zepsute linki?
Definicja
Zepsute linki zwane są także uszkodzonymi bądź broken links. Są to hiperłącza, które nie działają w poprawny sposób, przez co nie przenoszą użytkowników do stron, na które chcieli wejść, lub przenoszą ich do nieistniejących stron.
3 ciekawostki o zepsutych linkach
1. Wpływ zepsutych linków na opinie użytkowników
Zepsute linki zdecydowanie nie są pożądanym zjawiskiem. Wszystko ze względu na to, że utrudniają internautom poruszanie się po sieci i uzyskanie informacji, których szukają. Uniemożliwiają także skorzystanie z oferty, czy wejście na daną stronę internetową. Przez to wpływają negatywnie na user experience, czyli doświadczenia użytkowników dotyczące konkretnej strony. Zepsute linki sprawiają, że internauci szybko opuszczają daną domenę, często nie wracają do niej ponownie, a także zepsute linki powodują uczucie rozczarowania, zawodu, a niekiedy nawet i złości u internautów.
2. Rodzaje zepsutych linków
Linki umieszczane na stronach internetowych mają różnorodne pochodzenie. Są to linki:
- wewnętrzne,
- zewnętrzne,
- przychodzące.
Każdy z tych linków może zostać uszkodzony. W przypadku linków wewnętrznych przyczyną zepsucia linku może być usunięcie docelowej strony bądź też zmiana jej adresu URL. Natomiast zepsute linki zewnętrzne mogą wynikać z faktu, że docelowa strona została przeniesiona, bądź jej treść i charakterystyka uległa zmianie. Z kolei zepsute linki przychodzące najczęściej pojawiają się, gdy struktura odnośników się zmieniła.
3. Jak naprawić zepsute linki?
Przede wszystkim pierwszym krokiem, jest zlokalizowanie zepsutych linków. W tym celu można skorzystać z dostępnych narzędzi takich, jak Google Search Console, czy też Google Analytics. Możliwe jest wygenerowanie raportów, które ukażą uszkodzone linki. Kolejnym krokiem będzie więc wnikliwa analiza wskazanych broken links. Należy zastanowić się, co jest przyczyną, że link nie działa poprawnie, zanim dokona się jakichkolwiek działań naprawczych. Jednym ze sposobów na naprawę uszkodzonych linków jest ustawienie przekierowania 301, które pozwala na przeniesienie witryny na stałe do nowej lokalizacji.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja