SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Yandex, czyli co to?
Na czym polega Yandex?
Definicja
Yandex jest wyszukiwarką internetową, która jest popularna w Rosji. Jest to tamtejszy odpowiednik Google. Cieszy się także dużą popularnością w krajach takich jak Białoruś oraz Turcja. Yandex został stworzony w 1997 roku i znajduje się w czołówce najczęściej używanych przeglądarek internetowych na świecie.
3 ciekawostki o Yandexie
1. Funkcje Yandex
Przeglądarka Yandex swoim użytkownikom oferuje nie tylko możliwość poruszania się po sieci i szukania potrzebnych informacji, ale także wiele innych, dodatkowych funkcji. Należą do nich między innymi:
- dysk udostępniony w chmurze,
- muzyka,
- mapy,
- poczta e-mail,
- wyszukiwarka grafik,
- tłumacz.
Ponadto Yandex oferuje także wiadomości z kraju i ze świata, platformę do blogowania, a także funkcję nawigacji i zamawiania taksówek. Wszystkie te dodatkowe produkty można pobrać za pośrednictwem Google Play i AppStore. Są więc dostępne zarówno na urządzenia z oprogramowaniem android, jak i iOS.
2. Główne różnice między Yandex a Google
Przeglądarka Yandex zdecydowanie różni się od popularnej w Europie przeglądarki Google. Największe różnice można dostrzec w:
- sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania,
- weryfikacji informacji,
- sposobie indeksowania witryn,
- innych algorytmach mających za zadanie karać nieuczciwe praktyki,
- znaczeniu linków zwrotnych,
- istocie aktualnych treści.
Yandex w celu wyświetlania bardziej trafnych wyników wyszukiwania wykorzystuje dane zbierane za pomocą aplikacji używanych przez użytkowników takich, jak chociażby e-mail. Ważną różnicą jest także to, że rosyjska przeglądarka nie radzi sobie tak dobrze z weryfikacją informacji, które dostarczane są w sieci. Ponadto Yandex nie indeksuje witryn w oparciu i JavaScript, a jego algorytmy są bardziej restrykcyjne w niektórych przypadkach. Istotne jest także to, że dla wyników wyszukiwania w przeglądarce Yandex nie są tak ważne linki zwrotne oraz aktualność treści zamieszczanych na stronach www.
3.Pozycjonowanie SEO w przeglądarce Yandex
Działania SEO wpływające na widoczność danej strony www w wynikach wyszukiwania Yandex są niezbędne do zaistnienia w sieci. Ponad połowa generowanego ruchu w Internecie w Rosji pochodzi z przeglądarki Yandex. W celu uzyskania wysokiej pozycji konieczne jest tworzenie wartościowych treści, czy chociażby zadbanie o poprawne indeksowanie treści przez roboty wyszukiwarki.
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja