fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Zero-click, czyli co to?

Na czym polega Zero-click?

Definicja

Zero – click to jeden ze sposobów wyszukiwania Google, aby użytkownik mógł otrzymać wszystkie niezbędne informacje bez kliknięcia lub klikając bez konieczności opuszczania witryny Google.

2 ciekawostki o zero – click

1. Jak działa zero – click

Użytkownik, który szuka informacji na jakiś temat z reguły wpisuje słowo kluczowe w pole wyszukiwarki. Wyniki zero – click pojawiają się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania w formie fragmentów treści. Ten rodzaj wyszukiwania dostarcza użytkownikom informacji na zadane pytanie już na poziomie wyników wyszukiwania, czyli bez konieczności wchodzenia na jakąkolwiek stronę internetową. Obecnie około połowa internautów otrzymuje odpowiedź na zadane pytanie bez konieczności wchodzenia w linki i kolejne strony. Ponadto zero – click są szczególnie popularne wśród użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Wynikać może to z faktu, że duża część z nich szuka informacji potrzebnych natychmiast i nie ma czasu na czytanie i przeglądanie stron ze względu na pośpiech wynikający chociażby z tego, że są w podróży, czy też gdy nastąpiła nagła awaryjna sytuacja.

Rodzaje zero – click

W wynikach wyszukiwania pojawia się kilka rodzajów zero – cliks. Są to:

  • polecane fragmenty,
  • Rich Answers,
  • PPA,
  • definicje,
  • mapy,
  • kalkulatory,
  • Panel Wiedzy.

Polecane fragmenty mogą mieć postać akapitu, listy, tabeli, a także wideo. Z kolei Rich Answers to wyświetlane odpowiedzi dotyczące tylko i wyłącznie faktów historycznych, geograficznych, czy matematycznych. Natomiast PPA to People Also Ask, czyli wyświetlane informacje na podstawie podobnych zapytań innych użytkowników. Wyniki wyszukiwania zero – click mogą mieć także formę definicji, map z prezentowaną lokalizacją oraz kalkulatora do przeprowadzenia szybkich obliczeń. Z kolei Panel Wiedzy prezentuje wyniki wyszukiwania o osobach, postaciach, miejscach bądź organizacjach.

2. Generowanie ruchu w przypadku zero – click

Wyszukiwanie bez kliknięcia przynosi korzyści przede wszystkim internautom. Nieco inaczej wygląda sytuacja właścicieli stron, którzy chcą, aby ruch na ich stronach się zwiększał, a przynajmniej został na podobnym poziomie. To niestety może utrudniać zero – click. Z tego też powodu warto poznać kilka sprawdzonych sposobów na to, jak generować ruch w przypadku wyszukiwania bez kliknięcia. W tym celu należy:

  • poprawić jakość title oraz description,
  • wykorzystać płatne reklamy Google Ads,
  • używać narzędzi pomocnych w wyborze odpowiednich słów kluczowych, jak Google Keywords Planner,
  • założyć konto Google Moja Firma i korzystać z pełnej funkcjonalności narzędzia.