SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Zero-click, czyli co to?
Na czym polega Zero-click?
Definicja
Zero – click to jeden ze sposobów wyszukiwania Google, aby użytkownik mógł otrzymać wszystkie niezbędne informacje bez kliknięcia lub klikając bez konieczności opuszczania witryny Google.
2 ciekawostki o zero – click
1. Jak działa zero – click
Użytkownik, który szuka informacji na jakiś temat z reguły wpisuje słowo kluczowe w pole wyszukiwarki. Wyniki zero – click pojawiają się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania w formie fragmentów treści. Ten rodzaj wyszukiwania dostarcza użytkownikom informacji na zadane pytanie już na poziomie wyników wyszukiwania, czyli bez konieczności wchodzenia na jakąkolwiek stronę internetową. Obecnie około połowa internautów otrzymuje odpowiedź na zadane pytanie bez konieczności wchodzenia w linki i kolejne strony. Ponadto zero – click są szczególnie popularne wśród użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Wynikać może to z faktu, że duża część z nich szuka informacji potrzebnych natychmiast i nie ma czasu na czytanie i przeglądanie stron ze względu na pośpiech wynikający chociażby z tego, że są w podróży, czy też gdy nastąpiła nagła awaryjna sytuacja.
Rodzaje zero – click
W wynikach wyszukiwania pojawia się kilka rodzajów zero – cliks. Są to:
- polecane fragmenty,
- Rich Answers,
- PPA,
- definicje,
- mapy,
- kalkulatory,
- Panel Wiedzy.
Polecane fragmenty mogą mieć postać akapitu, listy, tabeli, a także wideo. Z kolei Rich Answers to wyświetlane odpowiedzi dotyczące tylko i wyłącznie faktów historycznych, geograficznych, czy matematycznych. Natomiast PPA to People Also Ask, czyli wyświetlane informacje na podstawie podobnych zapytań innych użytkowników. Wyniki wyszukiwania zero – click mogą mieć także formę definicji, map z prezentowaną lokalizacją oraz kalkulatora do przeprowadzenia szybkich obliczeń. Z kolei Panel Wiedzy prezentuje wyniki wyszukiwania o osobach, postaciach, miejscach bądź organizacjach.
2. Generowanie ruchu w przypadku zero – click
Wyszukiwanie bez kliknięcia przynosi korzyści przede wszystkim internautom. Nieco inaczej wygląda sytuacja właścicieli stron, którzy chcą, aby ruch na ich stronach się zwiększał, a przynajmniej został na podobnym poziomie. To niestety może utrudniać zero – click. Z tego też powodu warto poznać kilka sprawdzonych sposobów na to, jak generować ruch w przypadku wyszukiwania bez kliknięcia. W tym celu należy:
- poprawić jakość title oraz description,
- wykorzystać płatne reklamy Google Ads,
- używać narzędzi pomocnych w wyborze odpowiednich słów kluczowych, jak Google Keywords Planner,
- założyć konto Google Moja Firma i korzystać z pełnej funkcjonalności narzędzia.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja