fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wysoka pozycja, czyli co to?

Na czym polega Wysoka pozycja?

Definicja

Wysoka pozycja jest terminem wykorzystywanym w przypadku działań pozycjonowania SEO. Określa miejsce, w jakim dana strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście im wyższa pozycja, tym lepiej.

3 ciekawostki o wysokiej pozycji

1. Rodzaje wysokiej pozycji

Strony internetowe mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na kilka sposobów. Jako wysoką pozycję określa się:

  • pojawienie się strony www na pierwszej stronie wyników wyszukiwania,
  • trzy pierwsze strony www pojawiające się w wynikach wyszukiwania,
  • pierwsze 10 stron www w wynikach wyszukiwania.

Samo pojawienie się witryny internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest już dużym osiągnięciem, ponieważ większość użytkowników nie przegląda kolejnych wyników. Top 3 to zdecydowanie najbardziej pożądana pozycja. Wszystko ze względu na to, że znaczna część użytkowników sprawdza tylko pierwsze strony pojawiające się w wynikach wyszukiwania.

2. Korzyści z wysokiej pozycji

Wysoka pozycja w wynikach Google nie bez powodu jest tak bardzo pożądana. Gwarantuje ona bowiem szereg korzyści. Do tych najważniejszych zaliczyć można:

  • zwiększony ruch organiczny,
  • budowanie reputacji,
  • zwiększona konwersja,
  • większe prawdopodobieństwo, że użytkownik skorzysta z oferty,
  • budowanie rozpoznawalności marki,
  • możliwość kreowania danej strony na eksperta w danej branży.

Ponadto wysoka pozycja w wynikach Google wpływa na zwiększenie popularności danej marki.

3. Jak poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

Aby strona www znalazła się na wysokiej pozycji, musi spełniać szereg wymagań związanych z pozycjonowaniem SEO. Można więc systematycznym działaniem poprawić pozycję w rankingu Google. W tym celu warto:

  • zadbać o szybkość ładowania się strony,
  • publikować wysokiej jakości treści,
  • sprawdzać responsywność strony,
  • dobrać odpowiednie słowa kluczowe,
  • zadbać o przyjemne dla oka formatowanie,
  • zapewnić prostą nawigację na stronie oraz intuicyjne poruszanie się po niej,
  • stosować linkowanie wewnętrzne.