fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

WooCommerce, czyli co to?

Na czym polega WooCommerce?

Definicja

WooCommerce to wtyczka, która została stworzona dla CMS WordPress. Pozwala ona na stworzenie w szybki sposób sklepu internetowego oraz rozpoczęcie sprzedaży online bez znajomości specjalistycznych języków programowania.

3 ciekawostki o WooCommerce

1. Funkcjonalność WooCommerce

Wtyczka WooCommerce to kompleksowa opcja na stworzenie własnego sklepu internetowego. Oferuje wiele funkcji, które są niezbędne do prowadzenia sprzedaży w Internecie. Do tych najważniejszych zalicza się:

  • łatwą instalację i integrację ze stroną,
  • możliwość dodawania i edytowania produktów,
  • oferowanie odmiennych form płatności,
  • możliwość oferowania różnych form wysyłki,
  • zarządzanie zamówieniami klientów,
  • możliwość wglądu w raporty i analizy,
  • możliwość personalizacji.

Dodatkowo WooCommerce umożliwia prowadzenie sprzedaży nie tylko produktów fizycznych, ale także cyfrowych.

2. Zalety WooCommerce

Poza wieloma funkcjami, jakie oferuje wtyczka, do zalet tego dodatku można zaliczyć także:

  • łatwą obsługę,
  • brak konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy programistycznej,
  • panel w języku polskim,
  • możliwość dostosowania szablonu do indywidualnych potrzeb,
  • prostą instalację.

Dodatkowo WooCommerce jest przyjazny dla SEO i działań marketingowych. Z łatwością można przy jego pomocy wdrożyć w sklepie internetowym kupony, czy też rabaty lub udostępnić opcję wystawiania recenzji od zweryfikowanych klientów.

3. Zakładanie sklepu internetowego w WooCommerce

Jako że WooCommerce jest wtyczką, należy zainstalować WordPress na obecnym hostingu, a następnie wybrać dostawcę hostingu dla WooCommerce. Kolejny krok to instalacja w panelu WordPress wtyczki WooCommerce oraz konfiguracja, utworzenie kategorii produktów i dodanie produktów do sklepu. Na koniec niezbędny jest wybór motywu, bramek płatniczych i uruchomienie sklepu po potwierdzeniu wszystkich informacji.