fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wynik jakości, czyli co to?

Na czym polega Wynik jakości?

Definicja

Wynik jakości – Quality score to wskaźnik, który wykorzystywany jest przez Google w celu oceny trafności reklam. Ocenia on także ich jakość, słowa kluczowe oraz strony docelowe. Wskaźnik opisuje trafność reklam w skali od 0 do 10.

3 ciekawostki o wyniku jakości

1. Czynniki brane pod uwagę w przypadku wyniku jakości

Na wynik jakości wpływ ma kilka czynników. Są to przede wszystkim:

  • CTR – przewidywany współczynnik klikalności,
  • trafność treści reklamy,
  • jakość strony docelowej.

CTR określa prawdopodobieństwo tego, że dany użytkownik kliknie w wyświetlaną reklamę, a trafność reklamy to nic innego jak dopasowanie jej do zapytań, jakie zadają użytkownicy w polu wyszukiwania przeglądarki internetowej. Z kolei jakość strony docelowej określa to, w jakim stopniu strona, na którą został przekierowany z reklamy użytkownik, jest przydatna i jakie informacje zawiera. Wszystkie te elementy wpływają na końcowy wynik jakości, a także ranking reklamy.

2. Jak poprawić wynik jakości?

Aby uzyskać satysfakcjonujący wynik jakości, można podjąć pewne działania. Na poprawę wyniku wpływa między innymi:

  • optymalizacja strony docelowej,
  • monitoring słów kluczowych,
  • sprawdzanie skuteczności reklamy.

Optymalizacja strony docelowej to działania sprowadzające się do dodania słów kluczowych do treści znajdujących się na stronie www, łatwości nawigacji, dobrej jakości publikowanych treści, czy też spójność zawartości witryny z treścią reklamy, która do niej kieruje. Natomiast monitoring słów kluczowych to obserwacja i dobór dopasowanych fraz kluczowych i umieszczenie ich w treści reklamy. Z kolei sprawdzanie skuteczności reklamy pozwala zlokalizować obszary, w których reklama nie przynosi zamierzonych efektów i ich wykluczenie, co przyczynia się do zapobiegania obniżenia poziomu wartości wyniku jakości.

3. Wpływ wyniku jakości na działania promocyjne

Wysoki wynik jakości przyczynia się do lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, a także ma wpływ na koszt za kliknięcie. Niska wartość wyniku jakości może powodować większe koszty. Dodatkowo wyższy wynik jakości wpływa na możliwość uzyskania konwersji z reklamy.