fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wartościowe linki, czyli co to?

Na czym polegają Wartościowe linki?

Definicja

Wartościowe linki i ich pozyskiwanie to element strategii link buildingu, która jest kluczowa dla osiągnięcia wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Linki pozwalają przenieść się na inną stronę oraz szybko przemieszczać się pomiędzy treściami.

3 ciekawostki o wartościowych linkach

1. Jakie cechy mają wartościowe linki?

Linki to odnośniki, które mogą mieć różną formę. Najczęściej jest to fragment tekstu, ale też obrazki, słowa bądź inne elementy znajdujące się na stronie internetowej. Wartościowe linki to przede wszystkim te, które pochodzą z zadufanej strony o wysokiej jakości, czyli zawierającej rzetelne, sprawdzone oraz użyteczne treści. Dodatkowo wartościowe linki cechują się:

  • poprawnym działaniem,
  • posiadaniem znacznika dofollow,
  • pozytywnym wpływem na widoczność strony,
  • tym, że znajdują się w tekście,
  • tym, że są generowane naturalnie,
  • zawartością anchor text.

Dlatego też trzeba mieć na uwadze, że dla robotów Google nie liczy się ilość, a jakość linków, jakie prowadzą do danej witryny internetowej.

2. Jak sprawdzić, czy link jest wartościowy?

Aby mieć pewność, że link, który będzie prowadzić do danej witryny, jest linkiem wartościowym, warto wykorzystać dostępne narzędzia. Są to między innymi:

  • Ahrefs,
  • Majestic.

Programy te dostępne są w wersji bezpłatnej oraz płatnej. W drugiej opcji oferują znacznie więcej możliwości, które pozwalają także określić kondycję danej strony internetowej. Dodatkowo można sprawdzić, czy linki pochodzą ze stron o wysokim autorytecie.

 3. Jak pozyskać wartościowe linki?

Linki mogą być pozyskane na wiele sposobów. Jednak warto wiedzieć, które z nich zapewnią, że linki prowadzące do danej strony będą wartościowe. Podstawowe metody pozyskania wysokiej jakości linków to:

  • fora internetowe,
  • wpisy blogowe,
  • artykuły sponsorowane,
  • tworzenie wartościowych treści,
  • współpraca z influencerami,
  • publikacja artykułów eksperckich,
  • publikacja artykułów na portalach branżowych,
  • komentowanie postów, wpisów oraz artykułów,
  • wykorzystanie katalogów,
  • portale ogłoszeniowe.