SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Yoast SEO, czyli co to?
Na czym polega Yoast SEO?
Definicja
Yoast SEO to wtyczka przeznaczona dla popularnej platformy WordPress. Ułatwia ona optymalizację stron internetowych oraz zarządzanie najważniejszymi elementami strony jak chociażby treścią, czy też meta tagami.
3 ciekawostki o Yoast SEO
1. Do czego służy Yoast SEO?
Wtyczka Yoast SEO oferuje wiele przydatnych funkcji, które pozwalają zoptymalizować stronę www pod kątem pozycjonowania SEO. Wśród nich znajduje się:
- optymalizacja wszystkich treści pod względem słów kluczowych,
- analiza czytelności tekstu,
- podgląd strony,
- automatyczne generowanie i aktualizowanie mapy strony XML,
- automatyczne dodawanie oznaczenia Schema.org,
- możliwość dostosowania meta opisów i tytułów dla różnych rodzajów stron.
Ponadto Yoast SEO oferuje integrację z Google Search Console, co pozwala na monitorowanie kluczowych danych dotyczących między innymi pozycji w wynikach wyszukiwania, czy ruchu na stronie.
2. Instalacja Yoast SEO
Aby móc korzystać z funkcjonalności wtyczki Yoast SEO, konieczna jest jej instalacja na WordPress. W tym celu niezbędne jest zalogowanie się na stronie oraz przejście do panelu administratora. Tam należy odnaleźć w menu opcję Wtyczki i kliknąć Dodaj nową. W polu wyszukiwania wpisać należy Yoast SEO i wykonać instalację. Po zakończonym procesie wystarczy włączyć wtyczkę w panelu administracyjnym. Wtyczka jest gotowa do dalszej konfiguracji.
3. Pierwsza konfiguracja Yoast SEO
Po zainstalowaniu wtyczki Yoast SEO niezbędne jest wykonanie jej konfiguracji. Jest ona prosta i nie zajmuje dużo czasu. Aby rozpocząć konfigurację, należy wybrać wtyczkę Yoast SEO z menu, a następnie kliknąć Ogólne i Pierwsza konfiguracja. Jako pierwsza zostanie przeanalizowana strona www, a wszystkie drobne problemy techniczne zostaną automatycznie naprawione. Kolejny etap to wybór, czy witryna będzie reprezentować osobę, czy organizację oraz możliwość podania profili w mediach społecznościowych. Ostatni krok to potwierdzenie wyrażenia zgody na monitorowanie danych w obrębie strony, aby wtyczka mogła być udoskonalana.
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja