fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wizerunek, czyli co to?

Na czym poelga Wizerunek?

Definicja

Wizerunek to podobizna, obraz lub zdjęcie danej osoby. Jako wizerunek rozumie się także to, w jaki sposób konkretna osoba postrzegana jest przez innych. Istnieje także wizerunek w sieci, czy też wirtualny. Jest to również sposób, w jaki postrzegana jest przez innych dana firma w Internecie. Okazuje się, że wizerunek w sieci ma kluczowe znaczenie dla sukcesu wielu przedsiębiorstw.

2 ciekawostki o wizerunku w sieci

1. Znaczenie pozytywnego wizerunku w sieci

W obecnych czasach ilość konkurencji, a także popularność sieci Internet sprawia, że obecność online jest kluczowa, dla powodzenia działania przedsiębiorstw. Oczywiście założenie samej strony internetowej nie jest wystarczające. Kluczowe jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci, który sprawia, że użytkownicy darzą zaufaniem daną markę i chętniej korzystają z jej usług bądź też produktów.

2. Jak budować wizerunek w sieci?

Kluczowe w tworzeniu pozytywnego wizerunku w sieci jest opracowanie strategii działania. Powinna ona uwzględniać potrzeby i możliwości firmy, a także skupiać się na działaniach, które pozwolą osiągnąć konkretny wizerunek, czyli to jak dana firma ma być postrzegana przez innych. Aby móc to osiągnąć niezbędne jest:

  • prowadzenie strony internetowej,
  • korzystanie z kampanii reklamowej,
  • podejmowanie aktywności w mediach społecznościowych.

Strona internetowa powinna się wyróżniać i zawierać wartościowe dla użytkowników informacje. Po wejściu na stronę potencjalny klient powinien od razu wiedzieć, czym się dane przedsiębiorstwo zajmuje. Ważny jest zatem wygląd wizualny, a także jakość publikowanych treści. Natomiast kampanie reklamowe pozwalają oddziaływać na użytkowników, zaistnieć w sieci, a także przyciągają uwagę. Z kolei aktywności w mediach społecznościowych pozwala na komunikację z klientami, a także ich zaangażowanie. Jest to też prosty sposób na to, aby dzielić się z klientami informacjami o nowościach, czy zmianach w firmie.